Gjest Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Jeg ringte helsestajonen der jeg hører til og ville bestille time hos jordmor da jeg syns det egentlig var litt for lenge mellom timene hos fastlegen. Var hos fastlegen 9 januar og skal tilbake 10 april. Men på helsestasjonen fikk jeg beskjed om at det var fullt... går det ann ? holder det med å bare gå til fastlegen ? Noen andre som kun går til sin fastlege ?
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Du kan velge selv om du vil gå til lege eller jordmor gjennom svangerskapet. Selv har jeg valgt og bare bruke jordmor,synes det er like greit....! Hør med legen din og si at du ønsker deg time til jordmor der du bor.....kanskje en henvisning fra legen får fortgang i sakene? Lykke til:)
:-) augustibarn Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Ja jeg går bare til fastlegen min, men det har jeg valgt selv. Ikke fordi jeg ikke tror jordmor er bra, men av andre grunner. Synes at det er trist at du ikke får time, det finnes private jordmortilbud, men det koster... Vet ikke hvilke regler som finnes, men du kan kanskje undersøke om nabokommunen/bydelen (avhengig av hvor du bor) har ledige timer. Fastlegen min er flink og jeg synes at det holder, men jeg tror helt klart at en jordmor er flinkere til å se helheten og har bedre tid.
VinterSol+2 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 prøver ut jordmorordninga neste uke jeg. til nå har jeg bare vært hos fastlegen min, og syns egentlig det holdt, men han foreslo at jeg tok en tur til jm også. så da prøver jeg det;)
Gjest miang20&alicja10.06.07 Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 jeg gikk til fastlegen min ganske lenge, men har slutta nå fordi legen min er litt dum når det kommer til dette med svangerskap og greier. jordmor er bedre men min jordmor er for å si det pent ei jævla f*tte. så nå skal jeg begynne på sykehuset jeg skal føde med jordmorkontroll istedet, orker ikke den sure gamla jeg går til nå, som ikke har født og som ikke har forståelse. eneste som var bedre med henne var at hun visste litt mer om dette enn legen min
Anne-B. Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Jeg går til vanlig lege, er helt ok det. Har jo vært gjennom dette før, og når jeg er frisk og rask, så har jeg ikke så mye jeg lurer på. Snill og hyggelig er han legen min, så jeg er fornøyd. Har kontroll hver 6. uke.
tjorven 1 Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Ja jeg går bare til fastlegen min gjorde det sist også... Liker han og han tar meg alvorlig.
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 jeg går også bare til fastlegen... venter barn nummer to og formen er bra så da holder d.. er til kontroll ca hver 5 uke..
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Jeg går bare til legen! Det går helt fint, men jeg er der på kontroll en gang i mnd. Ringte også å hørte om det var mulig å få time til JM, men det var fult, så jeg står på venteliste (uten håp om noengang å få time ...) Har en veldig ok lege som selv har tre barn, og dermed vet ett og annet om å gå gravid!
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Jeg går bare til kontroll hos fastlegen og fødepoliklinikken. I forrige svangerskap følte jeg ikke jeg hadde så utbytte av å gå til jordmor, så denne gangen tenkte jeg ikke tanken engang. Har noen ekstra komplikasjoner, så det er bra å bli sjekket hos lege..
Solskinnsjenta Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Vil bare si at ikke alle som ønsker det får plass hos jordmor. Det er nemlig ikke full jordmordekning noen steder i Norge. I trondheim får ca 60% jordmor. Resten blir satt på venteliste i tilfelle noen sier fra seg tilbudet. Det skal holde greit å bare gå til fastlegen også. trist at du ikke fikk tilbudet.
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 Jeg går bare til fastlegen. Han er kjempeflink og svært hyggelig, har alltid god tid til å snakke om ting jeg lurer på og forklare. Jeg føler også at han har god erfaring med gravide, alt han forteller stemmer veldig godt med hva jeg erfarer også. Han kjente på magen min, og fant ut hvor det sparker oftest, og det stemte. Så jeg er veldig fornøyd.
*RutIetutt* Skrevet 26. februar 2007 #13 Skrevet 26. februar 2007 Går kun til fastlegen - har ikke behov for å gå til jm føler jeg....gjorde det sist, og det var forsåvidt greit som førstegangs,men føler ikke det er nødvendig nå.
Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 26. februar 2007 #14 Skrevet 26. februar 2007 Jeg fikk beskjed om at jeg skulle på kontroll en gang i mnd. framover-annenhver gang hos jordmor og fastlege. Synes det fungerer bra...Trodde alle ble henvist til jordmor, men det er kanskje bare slik her i området...?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 26. februar 2007 #15 Skrevet 26. februar 2007 Jeg går bare til legen. Sist gikk jeg annen hver gang, syntes ikke jordmor ga meg noe særlig... ) Siden man nå bare får 8 kontroller vil jeg heller bruke dem hos legen.
*frk Chris* søta & lillegutt:) Skrevet 26. februar 2007 #16 Skrevet 26. februar 2007 Jeg skulle gjerne gått til JM, men det finns ikke på vår lille hjemplass. Så jeg får greie meg med den dumme legen....
snehvit77 Skrevet 26. februar 2007 #17 Skrevet 26. februar 2007 Går kun til fastlege, da det passer meg best. Prøvde jm sist jeg var gravid, og det funket ikke for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå