Gå til innhold

Mors lapskaus fra Småfolk, mye pepper????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sjarmøren skulle for første gang få smake Mors lapskaus fra Småfolk i dag. Jeg har liksom bestemt meg for at Småfolk er et bra og ikke minst norsk merke så nå når han skal begynne med middagsglassene så måtte det jo bli Småfolk. Problemet er at den var så full av pepper at jeg tror ikke jeg hadde fått til å spise glasset en gang.

Sjarmøren hostet og harket og ble både blå og rød. Trodde først at han kanskje hadde fått det i vranga eller noe, men den var jo som sagt knall sterk.

Noen som har erfaringer med denne? Har vi vært uheldige og fått feilproduksjon eller mener de seriøst at 6 mnds gamle babyer skal spise så sterk mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa fikk det her om dagen..aldri mer...lukta jo pepper av den!

den skal ikke inn i hus her mer ihvertfall...

holder meg til å lage selv jeg...

Skrevet

Pepper?? Står ikke på glasset at den inneholder pepper altså, så må være noe feilproduksjon det der.. Her i gården går glassene ned på høykant og det verken smaker eller lukter pepper!

De tilsetter derimot litt pepper i 8 mnd glassene (testa ut fiskebolleglasset idag) men det smakte ikke sterkt i synes nå jeg, og jeg er superfølsom for sterk mat.. De eneste glassene snuppa mi spiser er småfolk, og jeg synes egentlig det er greit, for de er litt voksne i smaken, så da blir overgangen til vanlig mat lettere.

Skrevet

Jeg holdt på å si at det måtte være en feilproduksjon, men så ser jeg jo at Ida under her synes det samme...

Veldig rart egentlig, for dette er det middagsglasset jeg har syntes virket best. Det smaker jo faktisk lapskaus, i motsetning til Nestlè sin, der alle glassene smaker mer eller mindre likt (synes jeg da)...

Nå skal det sies at jeg bruker veldig mye pepper og annet krydder i maten selv, så da er jeg vel ikke den beste testeren i og med at jeg er litt immun...

Snuppa elsker den, så jeg tror ikke den er for sterk for henne.

Men takk for advarselen, skal få noen andre til å smake på den og få en second opinion;-)

Skrevet

beklager..jeg så ikek at det sto 6 mnd glass...men i 8 mnd glassene er det ektremt..salt og pepper...ser ikke helt vitsen med de ingrediensene siden de er så små. neste gang skal jeg lese ekstra på glasset...men hadde ikek forundra meg om de hadde hatt pepper i 6 mnd glasset heller..

Skrevet

Det står at det er hvitpepper i glasset på etiketten. Hele trille gruppa mi holdt på å tørne. Det river skikkelig i nesen. Har skrevet mail til dem jeg nå da og spurt om det er rett med pepper i eller om det er en feil. De kan jo umulig mene at dette er en mild overgang fra morsmelk til fast føde.

Skrevet

vet du, er egentlig helt enig i at det skal være unødvendig å krydre glassene når de er så små, uansett om de er 6 eller 8 måneder...! Vi har tatt en avveining her i gården, siden jenta mi legger på seg dårlig.Småfolk glassene er de eneste hun liker, så da synes jeg det er bedre at hun får i seg litt unødvendig krydder enn at hun ikke spiser i det hele tatt:) Vekta har flydd i været etter vi begynte med middagsglassa så da er jeg såre fornøyd, så får krydder være krydder.. :D

Skrevet

Nei, men da må det være en feil... For såvidt jeg kan kjenne, lukter det bare svakt av vanlig lapskaus. Det river i hvertfall ikke i nesen.

Uff, det kan ikke ha vært no særlig når han hosta sånn...

Kan ikke du si fra når du har fått svar fra dem? Greit å vite hva de sier til det.

Skrevet

Det står det ikke på glasset vi har..? står salt og persille...Kanskje de har slutta med peppern?

Skrevet

Hørte at de skulle kutte ut saltet i Småfolk-glassene, men er ikke sikker på om dette stemmer, altså.

Mors lapskaus går i hvert fall glatt ned hos lillegutt og jeg synes ikke det smaker noe rart selv heller.

Skrevet

Det må jo helt klart være en feil en plass. Kan ikke forstå noe annet. Har dobbeltsjekka glasset 1000 ganger og det står 6 mnd og det står at det er hvit pepper oppi glasset. Men på hjemmesida til småfolk så er det en oversikt over alt som er i glassene og der står det ingenting om pepper.

Dette er muffens.......... Håper jeg får svar fra dem da. Har aldri vært så redd jeg som når jeg trodde at sjarmøren holdt på å kveles. Eller, den store skjelven kom etterpå!!!!!!

Skrevet

Ser nå at den sida nok er gammel for der står det at det er salt i glassene, og det er det i hvertfall IKKE nå lenger. Det tok de ut for lenge siden, både salt og sukker.

Nei, blir spennende å se hva Tine sier.

Skrevet

Dette var rart. Mors lapskaus og de andre Småfolk-glassene er favoritten til frøkena her i huset. Jeg syns ikke det har smakt noe rart av det. Har en i kjøleskapet og det står det salt og persille som krydder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...