Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Sambo studerer, og jeg er hjemme med lille klumpen. Når han er ferdig på forelesning e.l., tenker jeg at han skal komme hjem, og ansvaret ovenfor lille klump er likt fordelt. Men av og til så tar han seg fri fra forelesning for å gå på kafe, og kommer hjem til "riktig tid" allikevel. Jeg syns det blir urettferdig, for hvis jeg er kjempe sliten en dag, og bare går og venter på at han skal komme hjem, så regner jeg med at jeg er alene fordi han er å gjør sin jobb, mens jeg gjør min. Det at han kanskje koser seg, og tar seg Fritid på den måten irriterer meg litt. Men han forstår ikke hvorfor jeg i det hele tatt nevner det, og blir sur når jeg sier at jeg syns han burde ringe å spørre. Hvis jeg er uthvilt og har en grei dag, så er det selvfølgelig ikke noe problem at han drar på kafe! Arrg, jeg føler meg som morra hans av og til.
SpiseLise Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Vet ikke hvem av dere som har "rett" egentlig, men synes kanskje det blir litt feil å bli sint for at han ikke spør deg om å dra på kafe med venner, han er jo hjemme til vanlig tid uansett! Kan det kanskje stemme at du irriterer deg fordi du kunne ha trengt å ta deg litt fritid selv av og til, men ikke bare kan ta deg fri når som helst, sånn som han gjør? Jeg foreslår i hvertfall at du tar deg litt fri i ny og ne du også, mens han er hjemme med babyen. Stikk til en venninne, gå i butikker eller gå ut og ta en kaffe. Alle har godt av litt fri, og jeg tror ikke du ville irritert deg så mye hvis du hadde like mye fritid som han:-)
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 spørs jo egentlig på hvor mye avlastning du får... alle har godt av litt fri iblant... lag heller en avtale
curly sue Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Skjønner godt at du reagerer jeg...- Vet utmerket godt hvor sliten man være etter å ha gått hjemme med en litt utilpass baby, og det tærer på humøret, så hvis en da finner ut etterpå at sambo "bare" har vært på cafe hadde nok jeg også blitt litt skuffa... han kunne jo ringt hjem og hørt åssen det stod til først... Og som du sier hadde du vært utvhilt og i bra form, så kunne han jo bare dra med den beste samvittighet...
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Ingen av dere har rett egentlig... Men jeg tror kanskje han ikke ringer hjem og spør fordi han regner med å få nei... Selv om dere er foreldre så har dere begge rett til å fremdeles ha et sosialt liv. Jeg synes ikke det er så galt det han gjør, den gangen jeg gikk på skolen så satt vi på kafè og gjorde alle gruppeoppgaver, kan det være derfor han er på kafe? Uansett, jeg tror ikke jeg ville sagt noe på om min mann hadde gjort det samme. Her har vi funnet et finfint system som fungerer bra for oss og som uansett er tilpasset til at han ikke er hjemme på bestemte tidspunkt. Anbefaler det på det sterkeste, letter hverdagen masse for oss begge å vite hvem som skal hva og når:) Kan jo legge til at jeg forstår meg et godt hva du mener, og hvorfor du mener det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå