Gå til innhold

Blødninger igjen... Litt ekkelt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12 uker og tre dager i dag. Startet å blø går på dagen. Mensmurringer. I natt måtte jeg tisse. Kjente da at det virkelig fossa ut. Kom i senga. På gulvet hele veien til do og ikke vet jeg hvordan det gikk til men kom på veggen på badet. To store koagler og. Ringte legevakta og de sa jeg skulle komme. Det medførte at jeg ble liggende på en benk der nede med mannen ved min side fra klokken 4 til klokken 9. Ingen hadde tid til å se på meg før da. Blod fra livmor... Ikke veldig bra. Blødningen stoppet litt opp etter klokken 4.30. Så på gyn poliklinikken til UL. OG der var babyen. Hjertet slo og den vinka!! Helt utrolig. Legen sa da at det så bra ut nå, men hun visste jo ikke hvordan det ville gå... Ny UL om to uker. Skulle kontakte igjen dersom mer blødning av lignende art. Så da jeg reiser meg igjen hjemme blør mer igjen... Syns dette er ekkelt jeg. Og hva gjør jeg. Tar kontakt med legevakt igjen. Venter og ser eller hva??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann du. Huff, det høres ikke noe morsomt ut det der, håper virkelig alt er i orden, og det er det sikkert :-)

Når du allerede har vært på gyn på Ullevål trenger du ikke turen nedom legevakta igjen. Jeg synes du skal ringe rett dit om du er bekymret. Jeg hadde blødning og var der og da sa de at det skjedde noe mer - smerter eller blødninger skulle jeg bare ringe rett til dem. Tlf er 22119844. De kan sikkert svare på om du bør komme innom så de kan kikke på deg eller om du skal vente.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for fint svar. Ringer dit jeg da.

Skrevet

Hei! Det høres skremmende ut. Skjønner godt at du blir redd. Jeg ser det ikke er lenge siden du skrev du skal ringe dit igjen, men er så spent på hvordan det går med deg. Masse lykke til.

Skrevet

Det var poliklinikk nummeret. Det vil si at jeg ikke kan ringe før i morgen. Skal inn på Ullevål sin side nå og se etter gyn avd sitt nr, tenkte jeg

Skrevet

huff, håper de finner ut av det!

Utrolig flott at baby fortsatt lever da!

Tror du skal holde deg liggende så mye som over hodet mulig. Du kan ha en "truende abort" dvs at du ikke aborterer, men kan komme til å gjøre det, om du ikke tar det helt med ro.

Min mor lå i to mnd med meg pga dette, delvis på sykehus til observasjon.

Har du vært til UL før? Kan det ha vært tvillinger eller noe slikt? Har hørt at det kan gå an, men ikke legg for mye vekt på det, jeg er ikke lege! Ikke godt å si, håper du får god oppfølging!

Skriv her inne og fortell hvordan det går med deg.

lykketilklem fra

Skrevet

Ok. Da skjønner jeg. Lykke til.

Skrevet

Jeg starta å blø i uke 13, akkurat slik som deg, virkelige blodspor på gulvet. Veldig skremmende. Jeg blør fortsatt litt, er i uke 21 nå. Den første uka blødde jeg ganske mye.

Det viktigste er at du tar det helt med ro nå, ikke noe anstrengelser, du må jo være veldig sliten etter den natten på legevakta også. Prøv å sove litt, det hjelper å være litt utvilt også.

Tenker positive tanker for deg.

Skrevet

Hei. Jeg blør enda. Men nå er det mye mindre. Ikke vondt. Har sovet siden jeg kom hjem fra sykehuset nesten. Snakket med sykepleier på gyn i går. Hun sa jeg skulle komme inn dersom mer smerter og enda mer blod. Så nå får jeg bare ta det med ro. Skal på vanlig førstegangskontroll hos lege i morgen. Så får jeg høre med henne. Fikk time til UL om to uker også.

Angående tvillinger var jeg på ul i uke 7. Da så de bare en :-)

Takk for omtanke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...