Gå til innhold

Stress og jobben:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei, og klarer ikke stresse ned ifbm jobben. Er leder på en ganske stor bedrift, de to andre lederene er sykmeldt.

Sist jeg var hos legen, sa hun at jeg hadde begynnende bekkenløsning. Jeg begynner å få tiltakende vondt i rompe og h.ben, samt at jeg har vært plaget med vondt i hodet siste uken.( våkner med hodepine)

Hva skal jeg gjøre? Blir jeg sykmeldt nå, er det ingen ledere her. Går jeg ut i redusert sykmelding eller i aktiv sykmelding, kommer jeg til å jobbe 100 % når jeg er på jobb.

Hjeeelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

driiiit nå i den jobben, 'a! Spør deg selv om du hadde sykmeldt deg hvis de to andre hadde vært på jobb. Svaret er JA! Det er vel ikke din feil at ikke de andre er friske. ta vare på knøttet og deg selv nå. Du skal se at det er en god avgjørelse når den først er tatt. Jeg sleit selv med å godta at jeg skulle jobbe 50% framover, men ser i ettertid at det er det eneste rette. Lykke til.

Skrevet

Hei,

Jobber du mye nå? Kanskje du kan begynne å jobbe normale dager - bruke litt tid på ettermiddagen (eller på morgenen) på å trene litt - gå tur, sykle på ergometersykkel, gå på ski etc?

Jeg er også leder i et veldig hektisk miljø med stort ansvar, og da jeg gikk med mitt første barn jobbet jeg (nesten....) bare normal tid - dvs 8 timer om dagen. Jeg passet på å være mye i bevegelse også.

Prøv å kutte ned litt og se om det hjelper - og for all del - hold deg i fysisk aktivitet. Deleger - få inn vikaren din tidligere - dytt unna oppgaver fra deg selv!

Blir det ikke bedre må du jo ta hensyn til at kroppen din gjør en kjempejobb med å gå gravid - og ikke presse deg for mye. Si nei til alle nye oppgaver og trapp rolig ned.

Håper du blir bedre!!

Skrevet

Vet ikke om du så programet på National Geograpics, Livet i livmoren.

Men der sa de at stress i svangerskapet bla.a kan føre til at barnet lettere får diabetes og hjertelidelser seinere i livet.

Det du gjør nå har kjempemye å si for det lille nurket ditt seinere.

Jeg ville trappet ned litt var jeg deg.

Har også lest at hvis man stresser mye kan det være farligere enn å være storrøyker. Noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...