Jerry 82 Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Gutten vår på 8 mnd har fått feber (ca 38), og er snørrete, hoster og nyser i ett. Han vil ikke ha mat, også vanskelig å få i han melk og vann. Hvor mye veske bør en gutt på 8 mnd få i seg? han har ikke så mange tunge bleier, som han vanligvis har. Hvor mye frukt kan han få iløpet av dagen? et par skjeier fruktmos er omtrent det eneste vi får i han, så omtrent alle måltidene består av dette. Når ringer dere lege når barna er syk? er nok bare influensa, han virker kvikk, selv om han selvfølgelig er slappere enn vanlig. Og når gir dere paracet? tenkte på i natt, hvis han er mye urolig, så har han vel muligens verk i kroppen også..
Jerry 82 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. februar 2007 Ingen som har erfaring med syke barn som de vil dele?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Hei, jeg kan ikke svare deg akkurat hvor mye væske han trenger, men det er utrolig viktig med nok væske til små bar. Det er bedre å ringe lege en gang for mye. 38 i temp er ikke mye hos små barn så jeg synes det er litt rart at han er slapp av det. Det var derfor jeg lurte på om han kanskje får i seg for lite væske. Hvis han ammer kan du prøve å spyle med Physiomer saltvann og suge ut saltvannet med din egen munn for å fjerne all snørr. Dette høres sikkert ekkelt ut, men det er veldig effektivt for å fjerne all snørr i nesen så de får suge etterpå. Dette har jeg gjort på begge mine bar med godt hell. Min lege har sagt at jeg skal bruke paracet og nesedråper ved forskjølese så det synes jeg du godt kan gjøre, kanskje han spiser og drikker når paracten virker for da føler han seg kvikkere. Lykke til!
SpiseLise Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Kan ikke hjelpe deg med noen erfaringer, ville bare si at jeg spurte HS om dette med feber/paracet i forbindelse med en vaksine. Hun sa at når feberen kommer opp i 39-40, regnes den som høy, og da er det lurt å gi litt paracet. Ellers kan jeg jo bare si hva jeg har tenkt å gjøre den dagen jeg sitter her med et sykt barn. Jeg ville muligens ikke venta til feberen kom opp i 39-40, men heller gitt litt paracet ved 38 om så var, sånn at det skulle bli mer behagelig for henne. Jeg ville gitt henne så mye frukt hun kunne få ned, hvis det var det eneste hun likte. Og så ville jeg prøvd å få i henne så mye væske som mulig. Hun er jo litt puppoman, så jeg håper og tror det hadde funka. Hvis ikke, ville jeg prøvd feks eplejuice (fra 4 mnd) og andre ting som smaker godt, ingen vil jo ha noe vondt å drikke/spise når man er syk. Da skal man liksom dulles litt ekstra med:-) Tror til og med jeg ville gitt henne litt saft hvis hun nektet å drikke noe annet. Det viktigste må være at de får i seg væske og næring tenker jeg. Ellers tenker jeg at jeg ville ringt legen i morgen om jeg var deg, bare for å forklare "ståa", og for å få vite småting jeg lurte på. Håper han kommer seg raskt, og at du får svar fra noen som faktisk har hatt syke barn som vet litt mer enn meg;-)
Hame ble født Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 dytter Jeg vil bare si god bederin.
Jerry 82 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2007 Takk for svar han har faktisk fått saft og kjeks idag, noe han i prinsippet ikke skulle få, hehe. Når barn er syk så gjør man nok de meste ja. Jeg fikk et par dråper saltvann i nesa, så den åpnet seg litt. Skal ringe legen imorgen bare for å høre, syns også det er lite feber, rart han er så slapp.. begynner da alltid å tenke på hva det kan være.. men han er en stor gutt, å han har spist og drukket veldig lite siste dagene i forhold til hva han bruker å spise. Ga han ei flaske med sukkervann, da drakk han faktisk endel. Får bare se de an, prøve å kjøpe saft, den er sikkert litt søt og god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå