Gå til innhold

Gulpe-gal :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klikker snart. Tulla på 8 mnd gulper HELE tiden. Enda verre nå når hun ligger på magen mesteparten av dagen. Jeg tuller ikke når jeg sier jeg er borte på leketeppet hennes og tørker spy hvert halve minutt. Dagene mine består stort sett i å tørke gulp, og vaske gulpekluter og klær. Det blir litt mindre når hun sitter i vippestolen sin, men kan jo ikke la henne sitte der hele dagen heller.

HVA skal jeg gjøre???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Jeg har oxo en gulper- eller nå har gulpingen avtatt betraktelig. Nå er gutten vår snart 9mnd.

Oppskriften heri gården var å gi mer fast føde i stedet for mme. Øket grøtmåltidet med en posjon også har vi begynt å gi han en brødkive innimellom. Nå får han 150 ml mme morgen og kveld. Også unngår vi å legge han på gulvet etter måltid. Legger han heller i vogna , slik at han får seg en lur.. Etter den legger jeg han på matta og han gulper minimalt. Til drikke gir vi vann forresten..

Dessuten er han mer fornøyd også. Er så glad vi kuttet ned på mme. Gav han rundt 3 flasker om dage før- samt ei litt innimellom av og til. Nå vasker jeg bare to marskiner om dagen i stedet for 3- jippi:)

Skrevet

Er det nok å bare gi 300 ml til dagen da?

Kunne jo prøvd det samme, men vesla her vil ikke ha noe melk på kvelden lenger....og da er jo litt av vitsen borte. da må jeg iallefall gi et måltid med melk på dagen i tillegg til frokosten..men kunne kanskje kutta melka etter middagen? Føler det er da hun gulper mest uansett. Hmm...finnes det noe minstekrav de skal ha av melk pr dag da tro?

Skrevet

Vet faktisk ikke eksagt hvor mye mme de skal ha per dag. Men, mini her nærmer seg 9 mnd og man skal jo mer og mer gå over til fast føde sånn som jeg forstår..

Hos oss var det i hvertfall melken som kom opp igjen, derfor kuttet jeg. Du kan jo kanskje prøve å minske posjonene først.. eller?? Hvorfor ikke gi et grøtmåltid på dagen når hun egentlig skal ha flaske. Se hvordan det går. Det var denne flasken jeg ertattet med grøt nemlig..

Og så får han melk til kveldsgrøten..Her er en liten oversikt:

kl 0600 150 ml mme(av og til sløfer han denne.)

kl 0800 .En posjon grøt og litt fruktpure. vann

kl 1200-1300 samme

kl1500-1530 halvt middags glass og littbanan yoghurt med pære(nesle)

kl 1800 en posjon grøt, frukt og 150 ml mme..

(er han litt sutrete mellom måltidene får han ei brødskive, el 100 ml mme.)

Skal på helsestasjonen på onsdag- da skal jeg forhøre meg litt om hvor mye mme de skal ha. :)

Håper dette er til hjelp. Vet hvordan det er å ha en baby som sputgulper hele tiden. Tok han til ogmed med til legen og ba han sjekke om det kunne være noe med lukkemuskelen i spiserøret. Var ikke fare for det- for han går bare oppover i vekt.

Lykke til i hvertfall:)

Skrevet

Eline er nesten 6 mnd og gulpet også maaaaasssssseeeee! Vi gjorde to ting: Bytte mme og økte fast føde. I tillegg prøver jeg å la henne sove rett etter mat. Men sover kanskje ikke så mye lenger eller?

Har begynt med Holle - og det er hovedgrunnen til at hun gulper mindre. Og så stresser jeg det litt mer med fast føde enn jeg ellers vile gjort. I dag har hun fått to rene fast føde måltid og to med mme. Er mme i grøten og. Til frokost får hun mme, men lite... bare 100 ml. Går ikek så lang tid til lunsj da:) Da får hun grøt. Og til middag er det grønnsaker. Og til kvelds er det mme. 240 ml! Da sover hun og gulper ingen ting allikevel! Dessuten blir hun urolig av grøt på kvelden... Så tilsammen vår hun 460 ml mme. Hun får litt vann mellom måltidene, ikke til måltidet for da blir det for mye i magen hennes.

Her var det mme-bytte som hjalp mest. For vi prøvde samme opplegget, men med NAN, og da gulpet hun en del mer!

Håper dette hjelper:) Og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...