lillebyll Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 har tenkt en del på å gi melk, men lurer på om det blir veldig stress siden eg skal reise en del framover. andre som har erfaring med det?
Expat Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Ring til melkebanken der du fødte, de gir deg all den infoen du trenger. Det innebærer en blodprøve og sterilt utstyr du får låne. Lykke til!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 kontakt barsel og hør da vel! så får du svar på hvordan de på ditt sykehus gjør det!!veldig bra iniativ!!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har tenkt på det samme. Hva er "kriteriene" for å få lov i gi melk ?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Jeg hadde overproduksjon i lang lang tid og kontaktet barneklinikken for å donere melk (bergen). Ble kjempegodt mottatt!! De tok diverse blodprøver av meg for å se om jeg var godkjent donor. Cytomegalavirus, er nemlig farlig for premature barn, men ikke ens egne. Dette viruset har 50- 60% av oss, deriblant jeg.. Så kunne ikke donere melken min. Pumpet og pumpet, så ble store mengder i frysen. Utrolig som det blir brukt likevel. Nå er mini 8 mnd, og slipper å pumpe- jippi! Vil anbefale de som har mulighet til å melde seg som donorer! Du pumper overskuddet, og de blir glad selv om du bare kan levere små mengder..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 tror jammen jeg skal ta en telefon og melde meg, takk:)
MammaDilla Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Da lurer jeg på en liten ting. Når jeg har ammet småtten, og han er mett og god, så klarer jeg å pumpe ut mellom 20 og 40 ml melk. Samler jeg det i en og en porsjon eller kan det blandes alt jeg pumper i løpet av en dag? Og hvor mye er vanlig å pumpe ut av det som er til overs? Jeg er helt grønn!! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå