Hame ble født Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hei jenta mi er 9mån. og fikk tenner for 2 dager siden. Hun bitter meg under amming, og det er vondt. Hva skal jeg gjøre!!?? Takk på forhånd
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Jeg prøvde alt. Hun ville rett og slett ikke mer så jeg måtte slutte. Håper det ordner seg for deg.
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Du får henne nok ikke til å slutte, så pumping kan kanskje være en løsning? Hvis du må over til pumping får jenta di uansett i seg alle de viktige næringsstoffene og antistoffene, så du trenger ikke å ha noen dårlig samvittighet for det:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 hver gang min første gjorde dette, tok jeg puppen vekk og sa bestemt nei.. og ho ga seg fort faktisk
Aga:-) Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Alle mine har bitt noen få ganger etter at de fikk tenner. Jeg fant ut at hvis jeg sitter parat med en finger som jeg kan lirke inn mellom brystvorten og barnets munn slik at babyen må slippe taket. Det ga seg fort, heldigvis. Her er noe annet jeg fant på nettet: "Biting i brystvorten er et vanlig problem, spesielt når barna får tenner. Hos noen barn skyldes bitingen at de klør i gommene på grunn av tennene som er underveis. Da kan det hjelpe å lindre kløen ved å gni gommene forsiktig med fingertuppen som innledning til ammestunden.Barnet biter gjerne når det legges til eller fra brystet. Det kan man forhindre ved å ha en finger i munnviken inntil brystet fyller barnets munn. Når barnets munn er fylt med morens bryst, er det vanskelig for den lille å bite. Under resten av ammestunden kan man for sikkerhets skyld holde en finger på barnets hake og derved raskt bremse eventuelle tilløp til biting. Et alternativ hvis barnet biter er å si bestemt nei, og ta brystet fra barnet i fem minutter. Den lille forstår da som regel etter hvert at biting ikke er tillatt. For de fleste unger er bitingen et forbigående problem og jeg håper du også gjør denne erfaringen. "
moo Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Det pleier å gå fort over. Tennene er sylskarpe i noen få dager og hun klør nok i gommene, men de blir snart mye sløvere. Det beste rådet er faktisk å dra barnet inn mot brystet (det motsette av det man kanskje tenker rent instinktivt) for da må barnet slippe taket fort for å puste! Lykke til! Hilsen ammende mor til baby med 8 tenner
Hame ble født Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2007 tusen takk alle sammen for gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå