Gå til innhold

Pappaperm - hva gjør dere da?


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere når far har pappaperm? Jeg tar ferie når min kjære har pappaperm, en ev. annen gang tror jeg at jeg skal jobbe ja. Så får han prøvd seg helt på egen hånd. Synd det ikke er babysang denne uka, så skulle jeg sendt han og tassen dit! Men deilig at han er hjemme da, vi farter litt rundt omkring og prøver å finne på noe ute av huset. Skal på utflukt til Ikea i morgen..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal jobbe 80% da han har permisjon, også skal jeg være hjemme ei uke. Mulig jeg jobber litt den uka også, vi får se da den tid kommer. Blir sikkert slitsomt å begynne å jobbe igjen! Gruer meg allerede til å være borte fra lillegutt en hel dag! Kommer innom meg på jobb for å få litt pupp da, regner jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe to av ukene, resten skal jeg ha ferie eller ulønnet permisjon. Vi skal reise en mnd til Kroatia når han har noe av permisjonen.

 

Gruer meg skikkelig til å dra tilbake til jobb, skulle ønske jeg kunne vært hjemme mye lenger! Iallefall til han hadde blitt 1 1/2 år! Heldigvis skal min søster passe han noen uker og så får jeg ferie, dermed slipper vi at han skal begynne i barnehage før høsten.

 

Nå valgte vi 43 uker denne gange, men neste gang SKAL vi velge 53 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmeloghav. Jobber dere bare noen uker og så ferie?

 

Trodde reglene var slik at mor måtte ut i jobb for at pappaer skal få lønnet permisjon?

 

Alle skulle vel ønske å være hjemme med barn, men for oss som har litt dårlig råd er ikke det mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ta ut ferie når pappan har permisjon hvis man ønsker det, da går det ikke på økonomi da?

 

Er jo opp til hver enkelt hvordan de fordeler permisjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha ferie i fars permisjon, men han har fått klar beskjed om at det er hans tid. Dvs han som skal stå opp om morgenen og gi mat osv. Er ikke så aktiv på det området nå akkurat :-(

Jeg skal ikke begyne å jobbe til høsten..eller har en jobb med turnus så jeg skal bare jobbe helgene mine da, noe som er hver 3. helg. Har ikke noe med at vi har så god økonomi, men et regnestykke som viste at jeg fikk 1000 kr mindre utbetalt enn hvis jeg gikk tilbake til min gamle stilling, fordi vi sparer penger på barnehage, bensin + at vi får kontantstøtte. Så for vår del var regnestykket enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shanty73, da er du heldig!

 

Jeg kjenner at jeg nesten blir kvalm når jeg tenker på jobb og barnehage! Uff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å jobbe om en mnd. Pappan kan ikke ta så mye perm(er selvstendig), blir bare en uke. Resultatet; poden begynner i Bh allerede om 1,5 mnd! huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg Mersa, vi valgte også 43 uker og herregud som jeg angrer!!!! Blir helt kvalm når jeg tenker på at snart må jeg på jobb igjen!

 

Vi skal ha to uker sammen og reise til sydligere strøk når pappa har pappaperm, resten skal han ha når jeg er på jobb:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3 uker til jeg skal tilbake på jobb...ææææææ!! Uken før påske....blir helt uvel jeg! også uken etter påsken, også skal vi 4 uker til Kroatia....Jeg vil bare fortsette å være hjemme jeg!!

 

Ingen som har vunnet noen millioner og kan lønne meg et halvt års tid vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok gudskjelov 80 % permisjon, Blir da permisjon i 54 uker... Far skal være hjemme fra 10. juli... Jeg tar ferie i 4 uker da og så er det tilbake på jobb. For at han skal få alene tid med Oscar tar han sin ferie etter at permisjonen er ferdig. Har søkt barnehage og bedt om plass fra 1. september.... gleder meg ikke akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hele familien 2 måneder i Thailand. Mannen jobber offshore så han hadde fri 2.5 måneder. Det var kjempedeilig!!!!!! (Jeg tok ut ferie i hans 6 ukers perm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...