Gå til innhold

Norge et stakkars, stakkars land!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amme press?? neeeii...kødder du, har ikke jeg hørt om!

Hva f... feiler folk?

I andre land blir man ikke halshogt fordi man IKKE ammer, så hvorfor er det slik her??

Hmmm..kansje derfor resten av verden ser på Norge som et lite bondeland som lever i fjellene, med mange av norges "jentelov" regler så er det f... ikke rart vi blir sett ned på av andre land!!

TRAGISK.

Jeg ammer ikke, kunne sikkert gjort men gadd ikke stresset mer.

Den beste beslutningen jeg noen gang har gjort!

Da melder jeg meg ut av denne tragisk-komiske du måååå amme presset!

AMEN!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som MÅ amme.

Det må være lov å si at det er det beste for barnet uten at man derfor blir beskyldt for å halshogge de som ikke gjør det. Er ikke DET litt typisk norsk også? JFR røykeloven "stakkars oss"??

Skrevet

Oi så sint! Har ikke deltatt i debatten og gir enkli beng, men jeg lurer bare på en ting; den beste beslutningen du noen gang har tatt for deg eller for banet ditt?

Skrevet

høres ut som en som har dårlig samvittighet fordi hun sluttet å amme..;) prøver å få bedre samvittighet med å trakke ned på andre..jaja..om du ikke gidder amme så ikke gidd..om du ikke gidder sikre barnet ditt i bilen så ikke gidd... om du ikke gidder gjøre ditt beste for at ditt barn skal ha det bra, så gi det til noen andre

Skrevet

Jeg tror ikke folk fra andre land forbinder Norge med ammepress.... At det å amme er bra, er det ingen tvil om, men MME er en fullgod erstatning. Det er stort sett gjennom media jeg har hørt at det finnes et press om å amme. Noen får det til, andre ikke, andre igjen får det til men velger å ikke gjøre det. Your choice! Forstår ikke hvorfor dette blir blåst opp gang på gang. Verken jeg eller noen av mine venninner har opplevd ammepress. Noen av oss ammer, andre ikke. Ingen som ser rart på de andre av den grunn.

Foresten er ikke Norge et typisk bondeland. Har også reist mye, både privat og forretningsmessig, og har aldri opplevd at Norge blir sett ned på. Kanskje jeg skal holde et foredrag om ammepress en gang, men tror ingen bryr seg så mye om å høre på det.

Skrevet

Alle ønsker det beste for sitt barn og det finnes tilfeller hvor mme faktisk er bedre for barnet.

Eksempler på dette kan være;

-barnet blir ikke mett

-ikke nok næring i melken

-mor tar piller/rusmidler

Dersom man kan velge mellom et konstant sultent barn som får den flotte mm fremfor ett mett og fornøyd barn som får mme så vet jeg i allefall med sikkerhet hva jeg ville valgt!

Skrevet

å herregud for et tragisk innlegg! er det samme anonym igjen tro? blir vi sett ned på av andre land? det har ikke jeg fått med meg. link? er så dritt lei denne amme debatten, så skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare. hvorfor tror du kvinner i norge ammer? hmmm, vel, jeg tror det er fordi det er det beste for barnet. i motsetning til kvinner i andre deler av verden, er vi villige til å ofre litt for å gi barnet den beste næringen det kan få.

Skrevet

Halshogd faktisk... Bedre å være lystløgner enn å amme skjønner jeg...

Skrevet

Det heter da ikke jentelov?!

Skrevet

For å si det sånn var vel hovedinnlegget så usammenhengende at jeg ikke gadd å bry meg om at h*n kaller Janteloven for jentelov... Var jo ikke så mye annet fornuftig der heller :-)

Skrevet

Hovedinnlegger har dårlig samvittighet for at hun ikke ammer, og hun vet inderlig godt at hun er fortjent med det også!

Egoister alle som ikke GIDDER å amme!!!

Men det er noe helt annet for de som ikke KAN amme av en eller andre grunner.

Skrevet

he he..så mange sinte her da:-)

SOORY, til alle dere som tror jeg har dårlig samvittighet fordi jeg sluttet å amme, må beklage sterkt men jeg ble kjempe glad når jeg sluttet å amme!!!

Håper jeg kan gi mme ved neste barn også, er jeg heldig så har jeg IKKE melk! "håpe håpe"

Skrevet

He he, den eneste som virker sint her er egentlig du HI :-)

Skrevet

He he, den eneste som virker sint her er egentlig du HI :-)

Skrevet

Hvis man føler seg presset til å amme, men misliker det sterkt (uansett grunn), ser jeg ikke at fortsatt amming er til beste for barnet. Blir jo ikke akkurat kosestund av ammingene heller..

Skrevet

Dette hørtes veldig reflektert ut, noe du nok har tenkt mye over... Noen ammer andre ikke, og hvem bryr seg? Har ikke hørt at noen jeg kjenner har opplevd noe ammepress... Kanskje innenfor enkelte kretser.... Grunnen til man kanskje ammer lenger i Norge enn andre land( hvis det var det du ville frem til) er jo at man i Norge har mye lenger permisjon og har derfor mulighet til å amme babyene lenger. Bodde i USA for noen år siden og da var det vanlig med kun 6 uker permisjon, noe som gjør det vanskelig å amme. Hvem ser ned på oss i Norge????

Er ikke helt sikker på hvorfor jeg gidder å svare på et så useriøst innlegg...........

Skrevet

Jentelov.......?????? Den var ny....

Skrevet

Jentelov, ja. Den var både ny og god. Faktisk litt genial.

Skrevet

jenteloven, det er vel den som sto i skoledagbøker og sånn da vi var yngre det? (Det omvendte av janteloven: Du SKAL tro på deg selv osv)

Skrevet

Vel, vil ikke si at jenteloven fungerer slik i praksis. Ser en del negativ jentelov her inne.

Skrevet

Jeg er enig med deg, jeg har fått mye pes fordi jeg ikke har ammet! Jeg pumpa meg i 3 mnd og ga flaske fordi gutten min ikke ville ta puppen!

Skrevet

Det der er jo tilfeller hvor man i grunn ikke KAN amme, var vel heller snakk om at man ikke hadde noen av de problemene, men ikke orka rett og slett...

Skrevet

Uff, stakkars deg HI. Må innrømme at jeg blir ikke provosert av innlegget ditt, men syns synd på deg. Du kan ikke ha det lett, som er så opphengt i disse fikse ideene. Håper det blir lettere når du får småbarnsperioden på avstand, og ser at det fins viktigere ting enn om du gir mm eller mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...