Tussi og Maja Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Har en liten jente på femten dager. Hun er ikke så kjapp til å rape, og sliter derfor engod del med vondt i magen. Har hørt om amme-te og Minifom (tror det er det det heter). prøver å tenke gjennom hva jeg spiser, og prøver å unngå ting jeg vet kan være ubehagelig for henne. Noen som har prøvd amme-te eller Minifom? Eller er det noen som har tips til andre ting som fungerer bra?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har brukt minifom.. Funka kjempefint hos oss hvertfall =)
Mamma Brumm Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Jeg lurer også på dette! Hva er miniform? Kjøper det på apoteket? Fikk råd om å drikke fenikkel-te og det kan man visst gi en liten teskje (veldig utvannet) av til babyen også.
♡ A & E ♡ Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 brukte både amme-tr (til meg og en t-skje til han!) og minifom. Minifomen hjalp litt men vet ikke om teen hjalp så mye. Legg henne på magen på armen din, det gir et forsiktig press på magen. Hjalp også å la han ligge litt på magen her. ellers kan du løfte og bøye beina opp mot magen hans for å hjelpe lufta litt
Giggi, venter mai barn Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Hei. Vi slet også mye med luft i magen hos jenta vår. Men vi dro til slutt til kiropraktor, og syntes det har hjulpet. Syntes det ble slitsomt med minifom og fennikel te, ikke alltid tilgjengelig og ikke alltid lett å huske på. Vi fikk også råd og tips om hvordan vi skulle hjelpe til for å få ut luften.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Hei Tussi :-) Vi sliter med det samme. Jeg fikk en del bra tips her, og nå i dag kjøpte vi Minifom og Fennikel-kapsler. Ser vel ikke på et par dager om det hjelper, men jeg krysser fingrene og håper :-)
Två små trollungar Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Så hyggelig å se dere her, Tussi o Sanasol! Vi slet med detsamme, syntes ikke minifom hjalp i det hele tatt, jeg, men alle andre tips kan jeg skrive under på. Her i huset var det melk, og spesielt melkeproteinet i nan 1 som måtte kuttes ut... I tillegg drikker jeg massevis av ammete med fennikel, og prøver å rape henne ordentlig. Amanda har fortsatt litt vondt i magen når hun bæsjer, men det er blitt mye bedre. Og så kanskje det hjelper at hun bæsjer ca hver 3 dag nå, istedet for ca 10 ggr per dag som hun gjorde i begynnelsen... Lykke til
findus Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Hva er miniform? Har en liten bjørnegutt på tre uker som sliter med det samme. Han har funnet ut at det å spise får fart på magen (og dermed hjelper ham å få ut luft) noe som gjør at når han har vondt vil han ha mat med ca fem minutters mellomrom. Slitsomt, men tross alt mindre slitsomt enn at han gråter og gråter... Men lurer på om dette er en "tisse i buksa for å holde varmen"-strategi? At all den hektiske vondt-i-magem-spisinga bare gjør at han svelger masse luft og får vondt igjen om en liten stund?
Rose69 Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Amme-te, fenikkel-te og malt-ekstrakt er tingen! Det hjalp oss. Jeg lager 1 liter pr.dag: 6 te-poser (3 med fenikkel og 3 med amme-te) med en stor spise-skje maltekstrakt i pluss litt eplejuice (juicen er kun for smakens skyld). Etter dette har ikke lillegutt på 8 uker hatt problemer. Setter kanna i kjøleskapet og lager "ice-tea". På denne måten får jeg også i meg væske - for jeg er ikke så flink med å drikke varm te.. Dette har jeg i en flaske og drikker hele dagen.Også når jeg er ute og triller eller er på farta. Minifom virket ikke som jeg ønsket.Dessuten måtte den oppbevares i kjøleskap og da ble det at jeg ikke alltid husket det.. Lykke til!
Rose69 Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Et kiropraktor-tips er også og bøye bena hans opp mot magen...et ben av gangen..på en måte "pumpe" ut lufta. Pluss å massere på magen (ved navelen) først mot høyre og så mot venstre.
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Sukkervann !!! Det gjorde underverker for Teodor i allefall
Rose69 Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 Skriver under det med sukkervann! Men det hjelper kun kort tid av gangen, men kan repeteres. Men hvis barnet klarer å sovne inn rolig med litt sukkervann er jo det fint :-)
Tussi og Maja Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. februar 2007 Tusen takk for mange svar. Har blitt mye klokere! Fenikkel-te, fenikkel-kapsler og amme-te.. Får man kjøpt alle disse produktene på apoteket? Evt på helsekostbutikker?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. februar 2007 #14 Skrevet 26. februar 2007 Minifom er noe som hjelper på luftboblene i magen.. Det kjøpes på apoteket og gis 10 dråper før hvert måltid.. Du får nesten bare prøve deg frem, som du ser så funker minifom hos noen men ikke andre..
Sunniva- og Majamamma Skrevet 26. februar 2007 #15 Skrevet 26. februar 2007 Vi har hatt kolikkbarn, og har prøvd ALT! Det som har hjulpet oss aller best, er sterk fennikkelte - som vi koker opp og har i kjøleskapet. Holder 2 dager, ca. Jeg gir 5 ts lunken te før mat, og akutt. Utrolig effektivt når det står på, hun får alltid opp masse luft rett etter hun har fått teen, før hun sovner... Anbefales!!!
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #16 Skrevet 26. februar 2007 har lest at barnet slapper bedre av når det ligger til puppen, dermed kommer lufta/avføringa ut lettere når de får pupp. Har funket her i huset selv om brystene ble litt såre.bruker minifom nå og det har hjulpet.
Två små trollungar Skrevet 26. februar 2007 #17 Skrevet 26. februar 2007 Te får du kjøpt i helsekostbutikker. Det hjlp forresten også litt å holde Amanda mer opprett under amminga. Hun får inn mindre luft og luften kom lettere ut når hun er mer opprett, så her spises og prompes det samtidig!
Milletrille Skrevet 28. februar 2007 #18 Skrevet 28. februar 2007 Her var det mange gode råd! Jenta vår har vært veldig urolig siste dagene, skriki i 1-2 timer etter hvert måltid, og så er det klart for pupp igjen, så vært ei stri. Kjørte rett ned og kjøpte fenikkelte i går, tok en stor kopp selv på kvelden og ga henne et par t-skjeer - hun var mye roligere etterpå!! I dag skal jeg prøve den mixturen med fennikel- og ammete, og også på apoteket å kjøpe minifom for sikkerhets skyld Også kom jeg p åat jeg har spist mye ananas siste dagene, både fersk og hermetisk, kan jo være hun reagerer på det, så i dag prøver vi uten. Er ved godt mot
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. februar 2007 #19 Skrevet 28. februar 2007 Nå har vi prøvd Minifom i 2 dager, og skrikingen har bedret seg betraktelig! Det kommer som regel en kjemperap med en gang hun legges over skulderen, og jammen kommer det ikke noe i bleia rundt samme tid også. Hun jamrer seg litt, men ikke på langt nær så mye som først. Det virker som om den hjelper henne å passere melken lettere, hører det klukker i hele kroppen. Har prøvd litt på magemassasje, men jeg er usikker på hvor jeg skal massere så jeg tør ikke helt enda. Bare stryker litt forsiktig på sidene av magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå