Gå til innhold

HVILKEN MND VIL DU BLI GRAVID? NÅR VIL DU HA TERMIN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som ønsker å bli gravide igjen....hvilken mnd ville du ha blitt gravid i,og hvorfor?

når ville du ha hatt termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn, den ene født i desember, og den andre i mai. Planlegger å få neste i oktober/november neste år. Så da blir det vel å bli gravid i januar/februar:-)

Skrevet

Jeg har en gutt som er født i juni 05,syns det var en fin tid å få barn på!Sambo og jeg skal prøve å bli gravide til sommeren i juli/august så da kommer neste mann i april/mai...syns sommeren er en veldig fin tid:)Alt er så mye lettere med en liten en da enn midt på vinteren føler jeg da...men har jo ikke fått noen på vinteren,så hva vet jeg...hehe!

Skrevet

fikk førstemann i september det var en fin mnd ;0)

Skrevet

tror jeg vil ha i mai neste gang.. hehe... vet egentlig ikke hvorfor.. men det er en fin måned... men sånn alt i alt betyr det absolutt ingenting.. hehe

Skrevet

Termin i april/mai ville kanskje vært optimalt. Da hadde det passet fint å utvide permisjonen med litt 2-3-mnd uten lønn og få fri to sommere (en til mamma og en til pappa).

Hvis man i tillegg var heldig og fikk barnehageplass fra august så tror jeg 15-16 mnd. er en fin alder å starte i barnehage. (sover fortsatt 1-2 ganger på dagen, har sannsynligvis lært å gå).

Hvis jeg tenker barnehageplass vil 1. september være det dårligste valget. Barn født etter 31. august får ikke være med i hovedopptaket i Oslo før året etter og har derfor liten mulighet til å få plass. (d.v.s. tidligst barnehageplass fra 1 år og 11 mnd.)

Skrevet

fikk førstemann i mars. Skal prøve å bli gravid mellom april og juni nå:) Så blir det ca samme periode:) Fin tid å få barn på

Skrevet

Fikk denne i midten av september og ønsker å få neste i februar/mars/april neste år. Så da bør vi bli gravide i juni/juli/august.

Skrevet

Sjølv har eg bursdag om våren og har alltid synest det har vore supert. Småen er fødd i september, og no er vi jammen gravide igjen - med termin i oktober (var ikkje tålmodig nok til å vente heilt til sommaren...).

Min "drømmetermin" hadde vel vore i mars eller mai (har av ein eller annan grunn aldri likt april noko særleg).

Skrevet

Vi ønsker oss et vårbarn neste år, men nå har jeg så lyst på en liten en at jeg vet ikke om vi kommer til å vente helt til juni med å prøve igjen....

Har spiral så den må ut igjen først, men blir nok ikke denne måneden, for da kan en jo risikere å få termin midt i jula. Men neste måned ser jeg ikke bort fra at vi er prøvere igjen ;)

Skrevet

Jeg fikk barn i juni og syntes det til tider var litt slitsomt. Det var så utrolig varmt og veldig vanskelig å kle på den nyfødte. Dessuten var jeg uerfaren og følte at jeg kastet bort den flotte sommeren på å bare være bekymret og utilpass. Jeg var iallefall veldig misunnelig på de som hadde babyer som var litt eldre, født i januar eller februar. De babyene var såpass store at de kunne ligge og leke/kose seg på et teppe i skyggen og mor og barn nøt den fine sommeren. Men nå som datteren min snart blir 2 år er jeg veldig glad for at hun er født på sommeren. Det er en veldig fin måned å arrangere bursdag i :)

Skrevet

Jeg fødte i november sist. Og hadde ikke valgt det en gang til. Måtte ha på så innmari mye klær på den bittelille ungen.... ikke alltid like lett å få plassert ungen i bilsete syns jeg.

Skrevet

Jeg vil ha termin i slutten av april- mai eller juni neste gang.

Grunn:

- Vil ikke gå høygravid på sommeren

- Vil ikke få barn når det er kaldt ute, for mye klær på en bitteliten kropp. Lettere når de er noen mnd.

- Vil ha mulighet til å være hjemme 2 somre etter hverandre.

- Praktisk med tanke på bh- plass

- Får nesten hele sommeren å kose meg på før jeg skal planlegge graviditeten :-)

Skrevet

Jeg fikk jenta mi i april 2005,syns dette var en kjempefin mnd :) Hvis jeg får flere barn skal jeg prøve å få et aprilbarn til :)

Skrevet

Som mange andre her så ville jeg hatt termin i april/mai. Kjempefin tid å ha beibi på. Vil helst slippe å gå høygravid på sommeren ihvertfall. Er også praktisk med tanke på barnehage, ihvertfall her. Hadde ikke fått plass midt i året.

Skrevet

Hm, jeg kunne tenkt meg å få barn i oktober/november jeg, da hadde jeg fått sommerferie først i juni/juli, jobbet 2-3 mnd og fått unna masse arbeid, og kommet i modus for hjemmetilværelse med bebis:)

Fikk første barnet i juni, syntes det var tungt, det var varmt, var redd for sola på den lille, mye besøk av slekt og venner som ble alt for lenge siden de hadde sommerferie........, det ble for lite tid alene sammen med den lille og mannen min, for mye hensyn å ta til gamle tanter og venninner som skravlet hull i hodet på meg når jeg bare var så trett og sliten at jeg i dag ikke kan fatte hvordan jeg klarte å holde meg på beina.., he he.)

Skrevet

Ville fått i januar\februar eller mars, for de ungene drar størst fordel av det i skolesammenheng osv.

Skrevet

Jeg har et vinterbarn og et sommerbarn. Jeg ville nok ha hatt et vår eller sommerbarn - mai/juni er perfekt synes jeg.

Skrevet

Vi fikk første sept.-05. Planlegger neste feb, mar, apr-08. Så da er det bare å hive seg i prøvinga fra mai og utover:-D

Skrevet

Ideelt sett ville jeg fått barn i april-mai.

MEN jeg er student og da er det utrolig praktisk å fød ei august. Passer så bra å begynne etter permisjonen når et nytt semester begynner. Også veldig praktisk med tanke på barnehage

Skrevet

Jeg fikk Kasper i januar og jeg synes det var en fin mnd å føde i, pluss at han har bursdag tidlig på året..

Den neste ungen vil jeg ha i september. Skal studere til høsten, og om jeg da blir gravid i oktober og føder i september så går jeg et år på skolen, får laaang sommerferie og har permisjon fra skolen når skolen begynner. Slipper å gå noen mnd på skoeln for å så må gå de samme mnd oom igjen neste året. Dessuten har jeg alltid hatt lyst til å gå med gravid mage på stranda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...