Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker og drikker hele tiden. kan sikkert drikke 5 - 6liter om dagen.

Likevel er er jeg alltid tørst og får vondt i hodet med en gang jeg ikke får i meg nok drikke.

Flere som har det slik, hva kan det komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Hadde det sånn i begynnelsen... var på besøk en helg hos noen vi ikke kjenner så veldig godt - var helt flau jeg over hvor mye eplejuice jeg klarte å tylle i meg, men klarte ikke å stoppe!) Aner ikke hvorfor, da

Skrevet

Da bør du være litt obs på at dette er et sikkert tegn på diabetes.... Følg med! Lever for sikkerhets sklyld en urinprøve tilø legen og be de sjekke for det.

Skrevet

Ja! Jeg har det også sånn. Drikker enorme mengder vann. Likevel er jeg stadig tørst. Det er spesielt ille når jeg våkner om morgenene. Da føler jeg meg direkte dehydrert. Har lest at det er et nokså vanlig svangerskapssymptom. Det har visst noe med økt blodvolum å gjøre, mener jeg å huske.

Skrevet

er 18 uker på vei.

Svangerskapsdiabetes, det hørtes ikke bra ut. Hva er andre tegn på det a?

Skrevet

Jeg også er skikkelig tørst, drikker mye hver dag.. og flyr på do X- antall ganger også da :)

Skrevet

Urinprøvene er fin-fine, heldigvis! Mannen min tror vi ar finansiert en avdeling hos Farris snart...

Skrevet

akkurat sånn har jeg det og. Har vært utrolig tørst hele svangerskapet. (er 23 +2 nå) Det var aller verst til å begynne med, men fortsatt må jeg ha ca 1 liter vann når jeg kommer på jobben for å fungere skikkelig. På morgenen er munnen min som en ørken....

Jeg har og tatt alle tester og alt er fint, så det er ikke sv.diabetes.

Antakelig så er det bare sånn jeg er..og ikke noe å gjøre med, bortsett fra å drikke vann...

Skrevet

Jeg er forferdelig tørst jeg og. Heller i meg store mengder med vann. Vann fra springen smaker som den søteste eplenektar. Drikker sikkert 1 liter i forbindelse med frokost. Noen ganger må jeg stå opp på natta for å drikke vann. Slik hadde jeg det i mine andre svangerskap også.

Skrevet

Ja vann er bare utrolig godt, spesielt etter at jeg har pussa tenna, herregud da drikker jeg mange glass da ;) ahh iskaldt vann, digg..

Skrevet

Oppsøk lege å få målt blodsukker, vanlige blodprøver med glukose og langtidssukker HBA1c. Ta også med deg morgenurin på sterilt glass! Dette kan være tegn på diabetes og må sjekkes/utelukkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...