Mor til 2 gutter- og en i mage Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Min veier 10 kg og er rundt 90cm lang. Syltynn? Bekymret derfor takknemlig for raske svar..
Guttemamma x 3 Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Vi er også der (10 kg, 87 cm), men han har ligget under den nederste vekt-streken på percentilskjemaet helt siden han ble født, Han følger kurven selv om han ligger under så han legger på seg greit iforhold til utgangspunktet. Prøver å "feter" opp maten hans med smør/olje for å holde vekta, men det gir ikke voldsomme utslag.
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Laaaang da? Min er 9,6 kg og 80 lang (kort hehe)
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 På 24 mnd kontrollen var han 15 kg og 98 cm lang
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Høres ut som en ganske lang og tynn gutt ja! Eller... lengden er vel forresten kanskje ganske normal for alderen (?) - men han er uansett veldig tynn i forhold til hvor lang han er! Husker ikke hvor stor poden var da han var 21 mnd, men han var vel "et-par-og-90" cm og 12,8 kg da han var 2 år, om ikke jeg husker helt feil...!? Og da var han akkurat passe i forhold til lengden sin... )
Tonje83 Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Min gutt var 87 cm og 12,5 kg på 24 mnd kontrollen, så han er akkurat passe.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Min sønn er 89 cm og ca.12 kg, men er 30mnd.Har ikke lagt på seg mye siden han var på ditt barns alder da. Men jeg er og bekymret for vekta selv om de sier det er ok på helsestasjonen så lenge han ikke går nedover i vekt og følger en oppover/bortover kurve selv om den er svakt oppover.Du kan spørre hva de synes på helsestasjonen. Om han/hun går ned i vekt over en lengre periode, er det i alle fall grunn til bekymring--f.eks cøliaki el.lignende.Ellers tror jeg det er store variasjoner i hva som er normalt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå