Gå til innhold

Haster! Noen som vet....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har ryggen klikket helt og jeg er sengeliggende. Ringte legen og spurte om det var noen ordning med at jeg kunne sykemeldes, så sambo kunne være hjemme. For jeg kan ikke løfte noe som helst akkurat nå, og aller minst en baby på 4 mnd.!!!

Han visste ikke, men ba meg kontakte trygdekontoret.

Noen som vet hvilke rettigheter man evt har?

Har en snill mamma som er hjemme med meg idag, men det er jo ikke alle som har familie som kan stille opp, så det må vel være en ordning når slike ting oppstår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om rettigheter i forbindelse med din sykdom, men mannen min fikk sykemelding fra sin fastlege da jeg hadde matforgiftning og var totalt ute av stand til å ta meg av lillemor.

Skrevet

Han kan ta en del av din permisjon hvis du får sykemelding. Detaljer på hvordan du går fram vet jeg ikke, men han har også 12 dagers mulighet for egenmelding pga "barnepassers sykdom" selv om du har permisjon.Noe mer enn det må du ringe tk for å få greie på. God bedring forresten.

Skrevet

Jeg kan ikke si noe om rettigheter desverre :( Eneste anbefalling å ta kontakt med kiroprktor, jeg plages med ryggen ganske mye og det hjelper meg.( Hadde samme problemet som du). Ring til trygdekontoret som legen sa ( du får et svar helt sikkert)

Skrevet

Takk for svar. Da burde vel min samboer også kunne få en sykemelding? Hovedpunktet bør jo være at man er ute av stand til å ta seg av barnet..

Noen flere som vet?

Skrevet

hvis du blir sykemeldt, overtar mannen din din permisjon for den perioden. det fikk ihvertfall jeg beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...