Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til Alicante når jenta blir 9 mnd. Må vi ta bleier( bruker Libero) og barnemat ( grøt osv) med oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne jeg. Lurer nemlig på det samme. Vi drar til kanariøyene om to-tre uker til og da er jenta vår ni mnd. Hva må vi ta med, og hva får vi kjøpt der nede?

Skrevet

ingen som vvet noe om dette?

Vi skal reise når gutten er ett år

Skrevet

hei.

har akkurat kommet hjem fra et 8 ukers opphold i Spania. (pappaperm i Alicantenhi hi) De har alt du trenger i Spania. Grøten inneholder litt sukker, noe den ikke gjør i Norge, men jeg er ikke hysterisk for det over en kort periode. Ellers har de kjempefine bleier som heter Dodot. Ligner ganske mye på Libero. De har også masse middagsglass og prukt pureer etc. Både fra Nestle og et merke som heter hero (som jeg personlig liker best).

Tror du skal klare deg bra uten å måtte ta med alt fra Norge, da det er nok å dra på med barn uansett.

ha en god tur da.

Skrevet

hadde de pampers bleier også?

Hvordan var hero, hadde de mer eller mindre sukker enn nestle? Hvorfor likte du dette best?

har også hørt at nestle har i sukker i utlandet, litt dumt men det går sikkert for en periode som du sier

Skrevet

jeg fant ikke pampers i Alicante området ihvertfall. men de bleiene fra Dotod er kjempe bra. Når det gjelder grøten så likte jeg bare smaken bedre. Tror sukker innholdet er mer eller mindre likt.

Men nå er min pike lit mindre. Hun var 5 mnd når vi dro, akkurat fyllt 7 mnd nå. Så grøten for de litt eldre kan være motsatt. Da kan nestle være best. Det er bare smaken som bestemmer her.

Skrevet

vi var på tenerife for en uke siden..er spania det og så jeg svarer og...jeg tok med alt av middag og grøt og bleier ti henne..og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde... de hadde ikke noe særlig utvalg av middagsglass der... fant ikke de hun liker hjemme.. grøt så jeg ikke en eneste plass... fant pampersbleier..men de var sinnsykt dyre..kostet 18 euro for en sånn liten pakke..jeg pleier å kjøpe sånn på rema..da er det jo to stor pakker for 80 kr...

Skrevet

Bare vær ops på at de tillsetter honning (miel, tror det skrives slik) i veldig mye av produktene, både grøt, juice og fruktpurè. Endel av maten er tillsatt mye sukker.

Skrevet

Dette må jeg bare svare på!

Når det gjelder bleier - IKKE ta med selv! Spar den plassen til noe annet. De har som nevnt over et merke som heter Dodot - og bleiene er identiske med Pampers!!!!!! Og bittelitt billigere....... Kjøpte våtservietter fra samme merke, og de også er merkelig like Pampers sine våtservietter.

Det du må passe på er å gå i de "riktige" butikkene da ikke alle fører Dodot. Sørg for å handle på EuroSpar, Carrefour eller noen av de andre "store" - så finner du det helt sikkert. Går du i den lokale nærbutikken tviler jeg på at du finner det nemlig.....

Ang mat har jeg ikke peiling da jenta vår var så liten at det kun var amming som gjaldt. (her ville jeg også gått på de store kjedebutikkene for å handle....).

God tur :)

Skrevet

Vi betalte forresten ca 14 Euro for 96 bleier.....

Og grunnen til at jeg bare "måtte" svare på dette er at det går så mange rykter om at de har så dårlige bleier i Spania - noe som ikke er tilfellet!

Skrevet

jøss jeg lurer på hvordan barn i spania overlever jeg,ettersom det er litt sukker i maten!! ooh lord!

sorry ,men ble litt provosert,har bodd mange år i spania og blir småkvalm av hysteriske nordmenn...!

Skrevet

Uff! Stakkars deg Maraya18&Alexander..., småkvalm så tidlig på morgenen..... :) Det er jo faktisk tillfelle at det er mere sukker i endel av maten!!! Og Mye av det er tillsatt honning!!!! Hvis du vil forè barnet ditt på det så er det ditt valg!!! Men HI spurte, og noen av oss vill gjerne dele erfaringene våre!!!!!!

Skrevet

øøh!?! unskyld meg men di har da masse og velge mellom nestle + + +! det er da bare og lukke opp øynene og ta seg en titt rundt i hyllene,dra på di store butikkene og ikke bare hotell butikken!

jeg har ikke nevnt honning jeg sa sukker..jeg vet selv at honning ikke er bra men uten på di grøtpakkene som inneholder honning så er det store tydlige bilder av HONNING! så om man ikke kan flytende spansk så brurde man SE det.

jeg sier ikke at ikke dere skal dele erfaringer,jeg blir bare så fustrert fordi jeg alltid opplever at nordmenn må ha med seg hele norge i kofforten når di skal på ferie...

(HI jeg kjønner du klør deg i hue og lurer jeg mener ikke og si at du ikke har lov til og spørr,det er ikke deg jeg sikter til i inlegget mitt.)

det eneste jeg ville få frem var at di får da jo barn der nede også,sunne,flotte og aktive barn og som har spist honninggrøt og spist "sukker mat" som enkelte kaller det..man må ikke være sååå hysterisk..(greit honning skal di jo ikke ha,men nå mener jeg bleier og mat på glass..)

Skrevet

Hvilken vann brukte dere? Hvis en kjøper flaske vann, må den kokes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...