Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Koker dere el steriliserer bestikk/grøtboller når ungen er 6 mnd? Jeg koker jo flaskene, så tenker at det andre trenger koking også. Tåler ikke melk, så er redd det skal være kommet det på spisetingene. Føler meg rimelig hysterisk. Er jeg det, så trenger jeg at noen sier det;)
mess79 Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Synes ikke du er hysterisk, skjønner deg godt jeg. Man vil jo være på den sikre siden.. Jeg koker fremdeles flasker og tutter, babyen er over seks mnd. -Men jeg har aldri kokt grøtboller etc,jeg har vasket i oppvaskmaskin og skylt med kokende vann før bruk. (men vi har ingen allergi heller da)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Ja.. syntes det hørtes litt i overkant ut jeg da... de må jo vennes til litt bakterier etterhvert også da...
Muffinsmamma Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har aldri kokt de tingene der. Vasker opp for hånd. samme med flaskene!
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 He, he... gutten min er 8 måneder nå, og leker på gulvet store deler av dagen. Da spiser han på det meste han kommer over. Det gjorde han også da han var 6 måneder. Enkelte ting tar vi selvsagt fra ham, men han må jo få leke, og det sies jo at de får et godt immunforsvar av å slikke på ting. Da blir det litt rart å drive å sterilisere kopper og kar!
mess79 Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Nå er det forskjell på bakterier da. Bakterier fra gamle melkerester; er det spesielt mme, anses vel som litt "farligere" enn bakterier ellers. Snuppa mi er også overalt på gulvet og det meste kan puttes i munnen (man får jo ikke holdt leker ol 100% rent til enhver tid), men flaskene kommer jeg til å koke lenge... Og hovedinnlegger sier baby har melkeallergi, så da er det vel ekstra viktig å være nøye med renhold.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Tja, jeg tenkte en stund samme tanke da jeg kokte flasker og ga vann av vanlig glass fra oppvaskmaskinen... Men jeg synes det er litt hysterisk ja, å faktisk gjøre det. Hvis det var meg, hadde jeg nok gjort det i skjul;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå