Gå til innhold

Dere som har/har hatt små barn med vondt i magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for de stakkars med mageknip?

Sønnen vår er 4 uker, og han hyler samtidig som han drar bena oppunder seg, og blir blårød i ansiktet og presser. Sånn er han flere ganger i døgnet. Det er vel tarmene som trenger litt tid på seg til å fungere, men jeg vil så gjerne hjelpe han. Han roer seg når jeg går rundt på gulvet med han i armene, men det er slitsomt i lengden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kuttet ut enkelte mat/drikkevarer, det ser ut til å hjelpe. Prøver også å legge henne til brystet med en gang hun er sulten - hvis hun er stressa når hun blir lagt til, svelger hun mer luft enn ellers. Problemet mitt er at jeg har for mye melk som kommer for fort til at hun greier å ta unna alt... dermed svelger hun masse luft når hun spiser :( MEN vi har begynt med minifom-dråper (kjøpes på apoteket), som vi gir før hvert måltid. Vi har merket stor bedring siden vi startet med Minifom - hun raper og fiser som en bryggesjauer, og gråter mye mindre :)

ps: Når knøttene drikker melk, hender det av forskjellige årsaker at de sluker luft også. I babyens umodne tarmer dannes det skum og bobler når melka skal fordøyes, og lufta kommer ikke forbi skummet. Minifom hjelper til å "flate ut" skummet og boblene, og dermed kommer lufta opp igjen.

Skrevet

Hei har en datter som blir 4 uker i mrg som sliter med magen. Vi har bestilt time hos kiroprktor og skal dit i mrg. Gleder meg veldig da dette hjalp veldig med min første datter. to kun et par behandlinger og hun var mye bedre.

Skrevet

Mitt første barn hadde masse vondt i magen da han var liten. Vi brukte fotsoneterapaut, og etter et par behandlinger var han mye bedre. Det kan virkelig anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...