Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hvor vanlig er det å pumpe seg mellom ammingene? Og er det for å fryse ned og "spare" melk eller? Blir man avhengig av å pumpe for å hindre brystspreng da eller?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Pumping gjør så man får opp melkeproduksjonen. Sikkert også for å spare melk og fryse ned.. Og for å lette "trykket litt". Noen barn tar ikke puppen så lett om det er overfylt av melk. Jeg fikk opp melkeproduksjonen da jeg pumpet meg mellom ammingene.. Bare synd jeg hadde et barn som sugde så dårlig
selfangerkjerringa Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Jeg pumper litt innimellom (sjelden - ca en gang i uka) for å ha litt i kjøleskapet/frysern om jeg skal være vekke fra mini og hun kan bli sulten før jeg kommer hjem. Jeg passer på å pumpe når brystene har for mye i utgangspunktet (som nå i formiddag - hun sov over natt-amminga og de var STAPPFULLE da jeg våkna), og ikke når de er vrengte polvotter... Hvis en pumper for ofte, produserer brystene mer melk for å dekke både ungen og pumpas behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå