Gå til innhold

Vippestol??? Noen tips/råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud det er jo så mange, har hørt mye positivt om Baby Bjørn sin vippestol.. Noen som har erfaring med denne eller andre vippestoler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde babybjørn til førstemann, men var ikke fornøyd med denne, synes den var veldig bratt i ryggen, selv når den stod i nederste posisjon, så den var ikke noe særlig nå babyen var helt liten! Fin å bruke den første tiden han skulle ha velling/grøt, da han enda ikke klarte å sitte i høystol!

Denne gangen går jeg for en type liggestol (mer tradisjonell type hvis du skjønner??)

Skrevet

Tror egentlig det er mye det samme. Babyer skal jo helst ikke sitte i vippestol (ideelt sett) de første 3-4 måndene fordi ryggen og hoftene blir feilbelastet (selv når den legges flatt i ryggen). Jeg har bare brukt den nnår de etterhvert begynte å få grøt og evt når jeg skulle dusje og ikke hadde noe annet sted å plassere dem. Så så lite som vår ble brukt, selv av to unger, så ser jeg ikke poeng i å bruke mye penger på dette. Vi har en fra Carena og den er veldig bra, men man trenger jo egentlig ikke alle funksjonene den har da med mindre man bruker den veldig mye og det er jo ikke så lurt med tanke på babyens rygg og hofter.

Skrevet

Vi ønsket også Baby Bjørn til første mann, men endte med en fra Baby Relax. Denne har vært super. Den kan bli en liten stol og tåler vekt opp til 15 kg (mot 9 kg på baby bjørn) Datteren vår på 2 1/2 år bruker denne fortsatt. Vi kjøpte vår på BabyKos.

Skrevet

Vi har en fra Chicco. Den kan legges helt flatt, har bære stropper. Og kan stilles til og vippe eller ikke vippe. Vi har brukt den masse. I starten sov hun i den mens vi slappet av med tv og vippet for harde livet med foten. Så ikke noe problem med det da den blir helt flat i ryggen. Lillejenta på snart tre bruker den ennå faktisk.

Har ei venninde som hade baby bjørn sin, og hun skrøt den opp i skyene.

Da blir det vel smak og behag, og behov som må avgjøre tenker jeg.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Vi har hatt BabyBjørn sin til snuppa - vært kjempe fornøyde med den! Skal anskaffe oss en til nå som vi venter 2(",) Den går til 13 kg iflg BabyBjørn sin hjemmeside - ikke 9 kg som blir skrevet over her..

Om stolen er mye bedre enn andre kan jeg ikke svare på - vi har jo ikke forsøkt noen andre..

Lykke til!

Skrevet

Jeg var strålende fornøyd med babybjørn vippestol til førstemann - har lånt den bort til en venninne nå som også er kjempefornøyd.

Synes den er super ift at den har flere innstillinger, den rugger selv (når babyen rører på seg), den er lett å vaske (vendbart trekk, og kan vaskes i vaskemaskin) og den er lett å klappe sammen og ta med seg.

Jeg er strålende fornøyd iallfall.

Skrevet

Takker for mange tips/råd jenter :)

Skrevet

Heia! Ville bare si at jeg hadde vippestol til min første, men ikke til min andre unge. Når jeg starta å gi grøt, var ho over 6 måneder og jeg stabla henne opp i tripp-trapp eller holdt henne på fanget. Ho trivdes kjempegodt på gulvet på et teppe, så det holdt i massevis!

Skrevet

heisann, vi har hatt en del vippestoler pga ungene. både babybjørn,chicco, den som vibrerer og spiller musikk fra toysrus. men nå ser det ut til at vi har treffet tiern. babypapasan fra babybis ser så konfertabel ut, der er det med spedbarnsinnlegg. vi har kjøpt den.899kr. men alle pengene er verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...