Gå til innhold

Tulla mi vil ikke ha på seg dyne.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er altså 13mnd, og de siste ukene har hun nektet å ha på seg dyne. Hun har den på når hun får kveldspuppen, men tar den av etterpå. Hun vil hvertfall ikke ha beina under den! Hun tar av dyne både når hun er våken og når hun sover, så jeg tror ikke hun gjør det på trass.... Men hva kan det være som plager henne?!

Vi har alltid vinduet oppe på soverommet, og det er fint og kjølig. Når hun sover har hun på pysj, body under om det er veldig kaldt og evt sokker.... Hun blir jo iskald hver natt... Men hver gang jeg sniker meg til å legge dyna (eller ett teppe) over henne SKAL hun legge beina oppå ....

Hva skal vi gjøre med dette?!:)

Er sikkert kjempeteit å spørre om, men jeg skjønner ikke hva det kan være....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje hun har behov for å ha noe mykt under seg! Bare sørg for at hun har varm pysj og sokker på! Og prøv å legg ei ekstra dyne over henne når hun har lagt beina sine oppå sin dyne hvis det ikke er prøvd! Noen bruker jo sånn sele som gjør at de ikke sparker dyna av eller kryper under dyna men det er ikke jeg tilhenger av og dessuten tror jeg hun er for stor. Har dessverre ingen andre tips!

Skrevet

hvis hun blir kald,er det kanskje en ide å kjøpe en nattpose?

Skrevet

holder jo med en vanlig pose uten seler da...for da holder hun varmen

Skrevet

Hmmm...ja, kanskje det. Virker som om hun vil ligge med beina høyt.

Hun driver og tar av seg sokkene sine på natta også, så vi får vel bruke pysj med bein..:)

Snedig lita tulle dette her..:)

Skrevet

Kanskje det hadde vært noe...:)

Skrevet

Samme problemet har jeg for min 14 mnd gammel jente, hun vil ikke ha dyne på seg, dette starta når hun begynte å krabbe, så det har pågått en stund.

Vi har body,pysj og sokker på hver natt, eller så blir hun så kald, tenkt på sånn nattpose, men når barnet er så stort, så kan de vel bare krabbe ut av de?

Skrevet

Jeg innbiller meg også at nattpose er til de litt mindre, men det er mye mulig at jeg tar helt feil... Skal sjekke det ut hvertfall!:)

Godt å høre at vi er flere som "sliter" med det samme. Er litt frustrerende å bruke hele natta på å legge over henne dyna...

Her startet det en periode hun var syk med feber... Men synes jo at det burde gå over nå som feberen har vært borte en god stund da...:)

Skrevet

Jenta mi er 19 mnd og bruker nattpose. Det har hun gjort siden hun var 7 - 8 måneder, husker ikke helt. Fungerer ypperlig! Skal fortsette med det en god stund til. Hun klarer ikke å ta den av selv. Den selges på Baby Shop, men der har de ikke større enn 90 cm. Dessuten er den dyr; 499;. Fåes billigere på www.going.no. Der har jeg kjøpt tre poser.

Skrevet

Men hva når de reiser seg og, og hopper rundt i senga? blir ikke det et problem når de har på seg nattpose?

Skrevet

Gutten min på 20 mnd har ligget oppå dyna siden han var 10 mnd ca....i begynneslen gjorde jeg som du,gikk å la dyna over hele tiden for ville ikke at han skulle fryse!Tenkte på sånn pose men syns det var unødvendig å skulle venne han til å bruke den nå som han er så stor!Jeg bare har på han nok klær når han sover...har som regel body med bein og sokker over og hvis det er veldig kaldt så har han en body under!Orker ikke gå å legge den dyna over han når det tar han 2 sek så ligger han oppå den igjen...Bare kle henne godt og la henne ligge på dyna...de snur seg så fært uansett!

Skrevet

Vi hadde det samme problemet. Så byttet vi til voksen-dyne, og nå ligger han under dyna hele natta. Den er jo større og tyngre og vanskeligere å sparke av seg. Prøv det.

Skrevet

tulla mi gjør det samme, men har aldri sett på det som et problem.. vi har det kjølig på rommet og tenker bare at hun liker å ligge sånn..

hun bruker pysj med ben eller pysj og sokker, har aldri body under. men de gangene det har vært orntli kaldt har hun sovet under dyna..

Skrevet

De lærer seg veldig raskt å reise seg i senga med nattposen på, så det skulle ikke være noe problem. Vi bruker også nattpose fra www.going.no, og er veldig fornøyd med den. Den er delvis i ull og den er 108 cm lang tror jeg.

Skrevet

Mini her er 16 mnd og han har ikke brukt dyne på snart ett år. Han vil rett og slett ikke ha den på, og sniker vi den på etter at han har sovnet tar det ikke lang tid før han våkner. Vi har på han en god pysj, body under om vinteren og sokker. Lufter rommet om dagen, og har vinduet igjen om natta. Han fryser ikke han:-)

Skrevet

her har lillemann på 18 mnd nettopp begynt å dra dynen over seg når han skal sove. Vi har hatt et lite år uten dyne, så dette var en positiv opplevelse for mor, som har stått opp flere ganger pr natt for å passe på at han ikke fryser. Han har sovet i ulltrøye og i ullstillongs, på en saueskinnsfell, og jeg har i tillegg lurt et tynt ullteppe over han.

det viktigste er at han holder varmen. Min mann sover heller nesten aldri med dyne på, mens jeg sover med to. Hmmmmmmm, kanskje derfor???

Skrevet

..samme hos oss..som det Livmor skriver...bare at hun ikke har sokker på i tillegg da...men så ligger dynen i enden av sengen...og noen ganger legger hun beina oppå eller under den og noen ganger bruker hun den som pute....nekter å bruke dyne.

Skrevet

Luft på dagen så slipper hun å ligge med vinduet åpent hele natta å bli kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...