Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Lurer på om d må gå lang tid til at man kan ha samleie etter fødselen? Og om det er farlig eller? Hadde dødfødt-fødsel. Har lyst på ny. Kan ikke tenke på noe annet enn en ny baby. Er sååå sårende og skuffende når du ikke får dele livet med babyen din, istede så dro hun ifra meg.......
babylove :) Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 man kan ha d md en gang hvist man klare d,har æ hørt.
babylove :) Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 men noen sir 6 uker så æ veit ikke helt.
bobleplast Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Du skal vente minst 6 uker, evt lengre om du har rifter/sår som ikke er fullt ut leget.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Når du har lyst - tok oss 1 ukes tid! Greit å komme hjem fra sykehuset først!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #6 Skrevet 28. februar 2007 uff så sårt å høre... Man kan ha sex når man føler for det, er ikke noen grense for når man kan.. Vi hadde sex etter ca 2 uker med førstemann.. Alt er opp til hva dere føler er riktig. Synes det er kjempe flott at dere vil prøve igjen, Kjempe masse lykke til:)
bobleplast Skrevet 28. februar 2007 #7 Skrevet 28. februar 2007 Det anbefales av de fleste leger å vente i 6 uker, både pga av eventuelle sår som kan forverres, men også fordi skjeden trenger tid til å gjenoppbygge riktig bakterieflora og balanse.
tjorven 1 Skrevet 28. februar 2007 #8 Skrevet 28. februar 2007 Mistet i 27 uke i sommer ble ordentlig "ødelagt" under forløsningen, men hadde sex etter 3 uker da jeg hadde sluttet å blø... Da jeg fikk jenta mi for 3 år siden hadde vi sex 5 uker etter fødslene... Det som kan være farlig er infeksjons fare, man er jo realtivt åpen men dt gikk bra for min del... tok 12 uker før jeg fikk EL igjen og var gravid etter 5 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå