Gå til innhold

deprimert og trøtt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

er nå endelig halveis i svangerskapet,men det begynner også virkelig å virke inn på meg.

Føler jeg går inn i en deprisjon, og lyst til lite. I tillegg er jeg veldig irritabel, og føler meg stor med magen.Og lyst til lite. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få humør og gløden tilbake ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst tenker jeg at du burde ta opp dette med lege/JM. Det er noe skikkelig dritt om det får lov til og "sette" seg. Prøv og få dette litt på "avstand" og bruk de som er proffe på dette....

Unn deg selv litt tid for deg selv. Gjør ting du har skikkelig lyst til. Prøv og få tankene bort fra negative ting. Men ikke bare fortreng de heller. Prat med noen... :)

Lykke til:)

Skrevet

Ingen gode tips for trenger det selv, er selv halveis og sliter med det samme som deg. Ville bare skrive at du ikke er alene om dette. Skal til legen onsdag for svangers sjekk og da skal jeg få redusert arb tida, det eneste jeg kommer på som kan være greit og gjøre noe med. Ellers så anbefales det å trene. Får aldri tid til det da jeg jobber skift og har et barn på 2 år fra før, det går i ett hele dagen og føler meg aldri helt frisk og uthvilt. Men det hjelper nok med lysere tider skal du se:) Lykke til da...

Skrevet

takk...jo jeg trener i dag 2-3 ganger uken.

håper det er noe som går over, ikke noe sårlig å ha det slik. har allerede fått 50 % sykemelding, pga.bekken.

uansett takk for tips....håper dette er overgående slik jeg blir den gamle jenta igjen ....

Skrevet

huff har d på samme måte.. begynner å bli veldig deprimert,sover lite på natten så går rundt å er trøtt hele dagen... har fullt opp me lillemann på 19 mnd så blir lite kvile..er konstant på gråten og veldig irritabel,men klarer å holde humøret opp pga lillemann,men er kvass til andre... skikkelig slitsomt for d var ikke slikt i mitt første svangerskap i d hele tatt...

har desverre ingen gode råd til deg,men du er iallefall ikke alene me å ha d slik..

håper d årdner seg for deg=O) lykke til videre i svangerskapet...

Skrevet

Jeg også blir bare mer og mer deprimert og trøtt. Har vært i kjempefin form i maaaaange uker og hatt det så fint, har vært veldig glad og positiv. Men den siste uken har det blitt litt trasig, sliter litt ja. Og i dag må jeg tilbake til jobben, har vært hjemme i to uker pga kraftig forkjølelse. Vet at dette blir en forferdelig dag, skal jobbe fra tre til ti. Er så mye stress på jobben min, gruer meg masse og gråter fordi jeg føler at det blir for tungt.

Jeg våknet i skikkelig surmulingsstemning i dag og var skikkelig kort til sambo når jeg sto opp. Heldigvis skjønte han lunta og ba meg komme i armkroken hans og gråte ut, da ble det bedre. Er jo ikke sint på ham, er bare så innmari trist og lei. Sover dårlig for tiden fordi blodomløpet begynner å bli dårligere. Hovner opp i knær og dovner bort i hofte og rumpe (!).. blir stiv i ryggen og finner ikke skikkelig god sovestilling. Mye dette som gjør dagene dårligere sikkert..

Skrevet

Vet du, om du er sliten og trøtt så synes jeg at du skal ta ekstre godt vare på deg selv. Og med det så mener jeg at om du synes det er slitsomt å gå på jobben, at jobben er en byrde og det sliter på deg at du skal, om bare noen få dager i uka, gå på jobben, så sykemeld deg helt.

Jeg har selv slitt med depresjon. Og jeg har vært helt vekke fra jobben i perioder. Og det har vært nødvendig. Helt nødvendig. Ja, det er viktig å få nok lys på seg, gå ute og trene. Men i perioder er det nok å bare få sove. Sove mye og lenge og i mange omganger av dagen.

Hva tror du om det? Hadde full sykemelding vært noe for deg? Eller er det godt å ha de jobbedagene?

Jeg mener at du iallefall IKKE skal ha noen som helst dårlig samvittighet om du blir hjemme på heltid. Det er deg selv du skal tenke på nå. Ta vare på deg selv, ditt hode, dine tanker og dine følelser. Og ditt barn.

Fortell gjerne hvordan det går med deg videre!

Klemmmer fra

Skrevet

Hei kan bare snakke av egne deppe erfaringer, og de klasiske tipsene hjelper veldig. SPIS sundt, jeg blir dø trøtt og sur når jeg spsier loff, boller ol, merker stor forskjell fordi jeg vanligvis er veldig flink. Fokuser på frukt og grønt og kom deg ut hver dag!! Gå deg en tur, jeg spiser selv sjokkis nesten hver dag, men sørger for grønsaker hver dag til middiag, grovt brød,.

Musikk får meg i bedre humør sett på og rør deg til musikken.

Ta pustøvelser, legg deg på ryggen, pust innigjenom nesa ut igjenom munnen, 7 ganger morgen middag kveld.

Sørg for nok B- vitaminer.

Ta litt solarium.

Tren gjerne på helsestudio om du orker, dørstok mila er lang, men etter en spinning time er humøret mYE bedre!

Skrevet

Vet godt hvordan du har det, lambina. Hadde det slik i starten av svangerskapet, men er en god del bedre nå. Håper ikke jeg går på en smell igjen senere, men man kan aldri vite. Hormoner er lumske greier.

Håper vårlyset vil gjøre det lettere.

Mitt eneste råd er at du kutter ut det som drar energi fra deg, og tar tak i det lille som føles lystbetont. Ta vare på deg selv - det er viktigst av alt akkurat nå.

Skrevet

Lurer i kveld på hvordan du har det. Hva gjør du? Hva gjør du med jobben og deg selv?

Hilsen ei som tenker på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...