motherO Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hei hei, har lest litt i forumet men ikke skrevet noe før nå. Saken er at jeg i dag etter å ha fylt 40 år i helga (hurra?) sitter igjen med en litt snurt og kjip følelse. Det gjelder selvsagt gaven fra min mann.. :-) Må forklare litt i forkant her: Vi har to barn, det siste er baby og jeg er i permisjon med henne nå. Eldste går i barnehage. Jeg har det bra til daglig, men kjenner at jeg blir litt sliten og lei av bare hus, unger og "hjemmeliv" hvis dere skjønner. Ikke det at jeg har så veldig utagerende liv ellers heller, men jeg jobber jo og har tildels utfordringer i jobben. Derfor har jeg tenkt at jeg trenger noen dager for meg selv, helt alene. Dette har jeg sagt til mannen at jeg ønsket meg, og siden han nå reiser bort en ukes tid uten oss, synes jeg det var greit om jeg kunne ta en helg noe senere. Siden babyen vår fortsatt ikke er helt i rutiner etc, har vi ikke hatt noen barnevakt ennå og jeg har sett for meg at mannen kunne ta ungene den helga jeg ønsket å dra bort. Så var det bursdagen min i helga, og jeg visste og forventet ikke noe store greier, det har vi ikke hatt kapasitet til å planlegge da det har vært andre store familiegreier i februar allerede. Så jeg var fornøyd med en liten markering. Her kommer da skuffelsen inn... gaven fra mannen min var en helgetur som han betaler og blir med på. Han har skaffet barnevakt til ungene, så alt er greit. Men - jeg er SKUFFET ..... jeg ville jo dra alene, pluss at jeg ikke greier å nyte helgen når jeg vet at det er barnevakter som ikke kjenner babyen sååå godt som oss. Eldste går greit altså. Pluss at jeg synes han slapp litt "billig" unna, han har ikke gått og tenkt ut en gave eller noe annet spesielt til meg på dagen min, han har bare rappet min egen ide og pakket den inn på nytt, spør du meg. Ellers ønsker jeg jo selvsagt å dra på tur med mannen min, men akkurat nå ønsket jeg meg noen dager helt for meg selv...det var hele poenget liksom. Og at det var gaven min da.... Jeg skriver kanskje ikke helt detaljert og nyansert nå, har ikke tid vettu...men er jeg helt på jordet som blir skuffet og føler meg litt snytt? Greier ikke glede meg over den forestående frihelgen, ennå iallfall. Setter pris på synspunkter! Synes forresten dette forumet er veldig bra, masse koselige damer :-)
Gummelillan Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Skjønner deg når det gjelder ønsket om å være alene. Men synes du skal glede deg over en helg med din kjære også. Sist jeg og min kjære dro på helgetur, fikk jeg flere timer helt alene på spa på lørdagen og da var det nesten som å være kjærester på nytt igjen på kvelden ;-) Så mitt råd er å gjøre som Ole Brumm. Dra på tur med din kjære og nyt denne helgen nå. Men ta en prat med din kjære og forklar han ditt behov for en ny helg snarlig hvor det bare er deg. Lykke til!
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 skjønner dilemmaet =) har også opplevd lignende,men da hadde jeg med to unger på min alenetur.... syns du skal snakke med han.men ta denne turen med din kjære.kanskje han også vil ha deg for seg selv litt? blir ikke mye tid til kos og bare dere to med en liten i hus.å jeg tror nok barnevakten klarer oppgaven med glans.reis,og nyt det.å så ber du om en helg bare for deg selv etterpå.å det tror jeg du får. ;o) gratulerer med overstått. klem =0)
Maud Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Jeg tror faktisk han har gitt deg det han tror at du ønsker deg aller mest. Han skjønner nok ikke at du synes det er vanskelig å reise fra barna og ha barnevakt. For ham slår dere sikkert to fluer i en smekk - du kommer deg bort fra hverdagen og dere får kjærestetid samtidig. Han har tenkt at du ga ham den perfekte idéen og kommer nok til å bli skuffet hvis du sier at han ikke har gjort jobben "godt nok". Samtidig har jeg ingen problemer med å forstå at du er skuffet. Du synes det er for tidlig å reise fra babyen og da kommer du ikke til å kose deg. Nå vet ikke jeg hvilket opplegg han har valgt, men kanskje det er mulig å utsette det litt til babyen er litt større? Hvis ikke får dere invitere barnevakten på besøk så ofte som mulig slik at du blir trygg på at h*n kjenner babyen og deres måte å gjøre ting på. I tillegg tenker jeg at dere må bli flinkere til å gi deg noen pusterom i hverdagen. En helg borte er kjempefint det, både med og uten mann. Det man trenger i tillegg er å komme seg bort en time eller tre nokså regelmessig. En tur på kafé der man kan lese avisen og drikke kaffe mens man ser på menneskene, er helt perfekt og gjør at det er deilig å komme hjem. Hvis du bor på Østlandet, har du kanskje lyst til å være med på spa 24. april sammen med en del av oss andre her inne?
♥Snulder Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Jeg er enig med Maud når hun sier at mannen din kanskje ikke har oppfattet din bekymring ang. å overlate baby til andre! Han mente garantert å være snill! Du må nok bare forklare ham mer i tydelige ord hva du mente:)
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Mars& Venus vet du. Vi sitter på hver sin planet og tror ar han skjønner hva vi mener. Så blir vi skuffa når han ikke skjønner det. Det er som mannen min sier: Bare fortell meg hva jeg skal gjøre, fordi jeg skjønner det ikke av meg selv... Reis på tur med mannen. Dere har sikkert veldig godt av det. Babyen kommer til å klare seg helt fint. Det er jo verst for mammaen. Ønsker deg god tur og masse lykke til.
motherO Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2007 Hei igjen og takk for tilbakemeldinger! Vi har snakket litt og det blir nok som følgende: vi drar en helg på spa og kjærestetur, som gaven var - og så kan jeg evt ta meg en alenehelg litt senere på våren. Så da får jeg jo i både pose og sekk, og nå kjenner jeg at jeg begynner å bli riktig fornøyd! Måtte bare få satt det litt i perspektiv. Takk skal dere ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå