Gå til innhold

Konfirmasjon, tild ere som planlegger eller har hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Positive og negative erfaringer/tanker ved å ha to selskap?

Hvem skal bestemme? Barnet eller de voksne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også interessert i svar her. Min mann gruer seg som en hund til konfirmasjonen: mor kommer garantert til å be han betale samtlig for selskapet siden hun er på sosialen (er ikke syk, bare gidder ikke jobbe)

Noen som har hatt løsninger som har fungert der foreldre (mor) ikke er samarbeidsvillige?

Skrevet

Litt spendt på dette jeg og, men det er mange år til enda.

Skrevet

HI her:

Kan jo si hva vi har tenkt..

Vi vurderer to selskap siden det vil bli mest naturlig. Mor og far kommuniserer dårlig og vi har alltid hatt dobbelt opp med bursdager osv..

Barnet er heller ikke vant til å være i selskapeligheter med begge familiene tilstede.

Tror rett og slett det vil være det beste for alle parter.

Vi har fortsatt et par år på oss og dette er foreløpig ikke diskutert med barnet eller mor. -Mor ville nok insistert på det samme som oss antar vi.

Skrevet

Hos oss vil det nok bli et krav til at far betaler for begge selskaper, selv om de holdes separat. Biomor har tidligere bedt min sambo om å betale husleie etc for henne, siden dette er helt naturlig å gjøre ifølge henne...

Skrevet

Men, er det ikke noen regler som sier hvor mye far skal betale? Mener å ha hørt det...

Skrevet

Joda, men biomor mener han også skal betale ferie for henne og barnet etc. Fordi hun egentlig kan gjøre som hun vil, ellers skaper hun et leven på jord..

Skrevet

Dropp hele greia dersom ungdommen ikke er troende.

Dropp selskapet dersom ungdommen ER troende, og tror så sterkt at han synes menighetens forbønn eller et humanetisk klapp på skulderen er lønn nok for å gå gjennom kurset og sermonien.

Skrevet

Vi skulle feire konfirmasjonsdagen med ett selskap veldig lenge. Men det var helt til spørsmålet om fordeling av utgiftene kom opp. Det viste seg at vi var ikke så enige som vi trodde. Hadde forberedt konfirmanten på at det kunne bli diskusjoner og at det kunne gå mot to selskaper. Jeg ville dele 50/50, mens min eks ikke ville betale for bunaden for eksempel.. Dermed ble det to selskaper. Konfirmanten tok det fint, selv om ett selskap var høyt ønsket.

Skrevet

Det er mange år til min eldste skal konfirmeres, men jeg tenker faktisk på det likevel. Det har vært mye styr fra faren og vi vurderer å overlevere barnet mellom oss til samvær via en tredjeperson. Lang historie, men slik er det nå en gang dessverre. Og jeg gruer meg allerede til konfirmasjonen, selv om det er nesten 10 år til. Så da spør jeg dere som har erfaring med det, hvor vanlig er det å ha to selskaper? Hvilke erfaringer har dere? Faren og hans familie bor et stykke unna... Håper virkelig at ting blir bedre innen den tid, men hva om det ikke blir det?... (hjertesukk...)

Skrevet

Nå aner ikke jeg hvor vanlig det er med to selskaper, men jeg hadde ikke orket å bekymre meg om det før det nærmer seg.

Det er jo ikke sikkert barnet vil konfirmere seg engang?!? Mye kan skje, en venninne av meg skilte seg fra barnefaren, og de hadde to selskaper i konfirmasjonen til eldstemann. Så gikk det et par år, og de ble tvunget til å snakke sammen, og under over ale under, de ble venner igjen! Her var det dype sår og STORE konflikter som gjorde at de ikke snakket sammen en gang. Så selv om det ser svart ut nå, så håndter situasjonen du har nå og ta konfen om en 9-10 års tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...