Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt utslitt.

Jenta mi er snart 3 1/2 måned.

siste 3-4 ukene har vi forsøkt å få litt rutine på leggingen.

Dette går nå greit, hun sover i sengen sin senest kl 20. 00 hver kveld.

Til å begynne med visste jeg da at hun ville våkne for å få mat ca 2-2.30.

Men siste uken våkner hun rundt 24.00, og så kl 2.00 og videre 3.30 osv. Blir helt utslitt av å amme ca hver halvannen time natten igjennom.

Rekker nesten ikke sovne igjen før det er tid for mat igjen.

Har forsøkt å få henne til å drikke litt mme før hun får puppen på kvelden, men vi får henne ikke til å ta flaske, hun vil ikke ha smukk heller.

Noen som har vært borti det samme og vet hvorfor det plutselig har blitt sånn?

Noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mayken, det høres slitsomt ut ja.

Har det vart en hel uke? Øking kan jo vare opp til en uke mener jeg, så kan det være det??

Er hun sulten hver gang hun våkner? Spiser hun godt da? Sovner hun ved puppen? Tenker på om det bare er kos hun våkner for og ikke det at hun er sulten....

Ligger hun på deres rom? Noen har erfaring med at det hjelper med eget rom..... Men om man vil ha baby på foreldrerommet at det hjelper at babyen ligger på pappas side av senga, lengst vekk fra god mamma og melkelukt :)

Skrevet

huff, det hørtes slitsomt ut. Det er litt typisk det at når du tror du har fått inn en rutine så har du ikke det allikavel. Jeg fikk det samme problemet da lille jenta fikk tenner da hun var ca 4 mnd. Skulle amme hver 1,5 time. Jeg måtte ta meg kraftig sammen og ikke legge henne ved puppen hver gang (for meg var det den lettvindte løsningen) Jeg bestemte meg for at hun ikke fikk pupp før kl 24 og 2. gang ikke før kl 04. Det ble 2-3 netter med skriking og surving. Jeg tok henne ikke opp og prøvde med trøst og smukk. Sovnet etter ca 15 min gråting.. Nå går det gangske bra her i gården..av og til noen tilbakefall -og da må jeg huske å ikke bryte "regelen" min for ellers er vi tilbake til amming hele tiden igjen.

Skrevet

ja - gjett om jeg vet at nattamming er slitsomt - min er snart 14 mnd og ammes fortsatt på natt (x flere...puh)

Du bør nok fortsatt amme så ofte hun vil - hun er nok litt liten til å bli tatt fra puppen når hun vil på natt - de trenger det. Prøver du å drøye mellom nattmåltiden er det stor sjanse for å dra ut økeperioden. Prøv å amm oftere på dag noen dager og så er dere nok inne i en bedre rytme igjen for en stund.

Lykke til

Skrevet

Takk for fine svar, begynte å lure på om det bare var meg som har det sånn.

Hun er sulten når hun våkner ja, er helt desperat etter å få puppen i munnen, spiser som bare det, men sovner nok med puppen til slutt.

Har pågått i en 5-6 dager, så håper det er en økeperiode og at det snart stabiliserer seg.

Hun sover inne hos oss, skal få eget rom når vi får nytt hus:)

Hun ligger på min side, for det er det letteste, og pappaen ligger ved vinduet, og jeg vil helst ikke ha senga hennes rett under vindu.

Får satse på at ting går seg til, og at brystvortene snart blir litt mindre såre...hehehe

Skrevet

Da kan det jo være øking. Satse på det. Her varer (heldigvis) økingen bare et par netter, men det er slitsomt når det står på.

Lykke til.

Gratulerer med hus forresten!

Skrevet

Håper for din skyld at det er øking. Selv har jeg en gutt på fire mnd og han har spist så ofte på natten helt siden fødselen. Virker nesten som om han har sine hovedmåltider på natten. På dagen har han nesten ikke tid til å spise. Ikke mye igjen av mammas overskudd kan du si, men får prøve å holde ut en stund til.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...