SOMMER :) Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hadde time til UL i dag. Men pga syk mann og sykt barn kunne jeg ikke dra. Ringte for å gi beskjed, hadde time 8.15. Fikk da til svar at de ikke hadde ledig UL før i slutten av april, og at jeg da mistet tilbudet om UL. Hun spurte så om jeg hadde et greit svangerskap. Jeg fortalte at det var betegnet som høyrisiko. Da fikk jeg time på onsdag! :-) Ja det er godt at man av og til kan se fordeler med et vanskelig svangerskap... :-)
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 hva betegnes som et høyrisiko svangerskap?
SOMMER :) Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2007 Slik jeg har forstått det er det et svangerskap som krever ekstra tett oppfølging. For min del kommer det av et høyt blodtrykk. Jeg går på medisiner og det er da stor sjans for svangerskapsforgiftning. Og da må babyen bli forløst tidlig. Nå har jeg i tillegg fått proteiner i urinen og begynt å få litt vann i kroppen. Men det kan også være andre grunner til høyrisiko. Vet at diabetes i noen tilfeller kan bli betegnet som det. Og sikkert mange andre grunner...
Happy H Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 d va mitt første svangerskap.. slet m høyt blodtrykk,blødninger og svangerskapsdiabetes.. denne gangen sjekka ikkje legen blodtrykket mitt en gang.. syns jo d va litt merkelig, men men, får no satse på d e som d skal. d e godt å få ekstra oppfølging, føles trygt, men jammen kan d bli litt slitsomt og.syns d va litt vell masse kontroller de siste mnd med snuppa. Håper du har et greit svangerskap og at d ikkje oppstår komplikasjoner som sv.forgiftning.d e jo ikkje nokke kjekt. de sa t meg eg måtte være forberedt på d, men fikk d aldri, de sa og eg va heldig om eg ikkje fødte før uke 30, og eg gikk 3dager over termin. så noen ganger går d heldigvis mye bedrer enn legene antar på forhånd:)
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har fått ekstre oppfølging og tidlig UL pga ekstrem svangerskapskvalme. Føler jeg renner ned dørene hos legen og på sykehuset, hehe. Men veldig godt å føle at man blir tatt vare på, i alle fall siden ejg er 1. gangs gravid og ikke er helt trygg på alt det nye i utgangspunktet. Lykke til videre, dere andre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå