Lille L Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Jeg og min kjære skal til croatsia i juli, men han har klart og miste sitt libanesiske pass, og han har meldt fra til politiet. Han har bosetningstilatelse og arbeid..(har vært her i 7år) Han har fått beskjed om at han kan søke statsborgerskap men har vært litt treig med og levere papirene.. Og det tar jo 7-8mnd og behandle.. Det jeg lurer på er om han får reist? Siden han har mistet sitt libanesiske pass og har vært treig med og søke statsborger skap! Kan man få mideltidelig pass el no..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Tror han må søke nytt pass på den libanesiske ambassaden.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 stemmer som hun over her sier, han maa soke nytt pass ved den libanesiske ambasaden. Nod pass skrives bare ut fra ambasadnen for innreise til eget land, fikk vi beskjed om da vi lurte paa det samme..
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Har dere sjekket om han trenger visum dit også? Da vi skulle til Tyrkia så måtte mannen min søke visum ved ambassaden mens vi får det automatisk ved innreise, fordi han har pakistansk pass. Noen steder de må ha visum selv om vi ikke må ha det og tenker jeg på.. Sikkert lurt om han går og får seg nytt pass med en gang
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Mulig at han kan få utstedt reisedokumenter hvis dere er heldige. Dette bør han sjekke opp med en gang. Jeg ville ikke satset på at det går i orden, og ikke gjort noe før rett før. Hvis han begynner å sjekke litt rundt nå, kommer det sikker til å ordne seg innen juli.
Lille L Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2007 Ja får han fikk et skriv fra politiet der det stod at passet var mista og han ikke trengte nytt, kunne bare søke om norsk med en gang, håper det går fortere en 8mnd for vi har jo alerede bestillt billeter og reiser om 5mnd:P
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #7 Skrevet 4. mars 2007 Det kommer litt an på hvor dere bor i landet. Tok 11 mnd for mannen min som bor i Oslo. Tror at det nytter å mase. Vi ringte til UDI og til Politiet etter 9 mnd, da lå fortsatt søknaden hos Politiet.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2007 #8 Skrevet 4. mars 2007 Jeg ville IKKE ha satset på at ting går i orden før juli. Det er UDI som behandler søknadene om statsborgerskap, og de er jo ikke akkurat kjappe av seg. Ventetiden på statsborgerskap er nå 10 måneder, står det på www.udi.no. Og er det 100% sikkert at han kommer til å få det? Midlertidig norsk pass kan man ikke få, så jeg ville ha sjekket i hvert fall, hvor lang tid det tar for han å et libanesisk pass. Så kan han heller be om et nytt pass der sånn at dere helt sikkert får reist.
Lille L Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2007 Oke oke, takk for svarene:-) ja det er helt sikkert at han får norsk pass, for han har fått beskjed om at nå må han søke, men han har vært så treig.. Men nå har ting ordna seg siden han skal til Svergie til uka(libanesisk ambasade) og få nytt pass.. Det eneste som gjenstår da er og søke visum til croatsia. men jeg regner med at de ikke tar så lang tid..
#Ariadne# Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 tips. skynd dere å søke visum til Kroatia.. Myndighetene der er litt sære med visum o.l. etter krigen..så det kan ta litt tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå