adie Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 trenger å høre om dette kan være dårlig eller ikke!!!! nå som man kan kjenne babyen...å jeg kjenner den hver eneste dag.....men går...da var d så vidt jeg kjennte noe...var faktisk i tvil om det var babyen...........er litt engstelig...bør jeg vente i dag å se om jeg kjenner noe..eller ringe lege???? trenger dessperat råd!!!
tina 79:) Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Jordmor sa til meg sist at det er viktig å kjenne etter liv, og at hvis jeg var i tvil en dag skulle jeg drikke litt sterk saft eller noe annet med en del sukker, sette/legge meg i en stilling der jeg oftest kjenner liv, og ta meg god tid til å kjenne etter. Hvis jeg fortsatt var i tvil skulle jeg ringe til dem med en gang. Det var bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Jeg var i uke 26 da, og det virket på henne som om det var fra nå av at jeg skulle være ekstra obs på bevegelse. Kampanjen "tell sparkene" begynner jo fra uke 28, så antakeligvis er det først når barna blir så store at man skal bli veldig bekymret ved mangel på liv.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Det kommer jo litt ann på hvor langt du er på vei da? Når jeg var 19-20 uker så kunne det være en dager da jeg nesten ikke kjente spark. Har du prøvd å drikke noe søtt, og så legge deg ned dytte litt på magen?? Men er du veldig bekymret så hadde jeg ringt legen eller jordmor.
adie Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2007 jeg er 24 uker på vei...å det med søtt ...å legge meg i en stilling...d har jeg prøvd.....men kan de ha dager der de er mindre aktive?????
endaeintrønder Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Det står faktisk at før man er i uke 27,så kan det være helt stille enkelte ganger i magen,er først etter uke 27,at det er en regel at man skal kjenne liv hver dag!
adie Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2007 ååååå...så bra..så da har jeg ikke noe å bekymre meg for?? trenger ikke å ringe noen jordmor?????? er teit å bli sånn bekymret...men vil jo at alt skal være bra der inne...er min første gang som gravid så alt er så nytt!!
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Jeg er 25+1 og min lille hadde en rolig dag for noen dager siden, men jeg kjente den litt da, men den var ikke så aktiv som den pleide. Men nå er den kjempe aktiv, så det er tydelig at det går litt opp og ned med aktivitetsnivået...
endaeintrønder Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Er du skikkelig bekymret,så ring jordmoren din,er bedre enn at du går og engster deg,hun kan betrygge deg mer enn oss:)
adie Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2007 ja....får se i dag om den lille vil røre litt på seg.... håper på d.. er beroligende å høre med andre gravide å....dere er jo liksom i samme situasjon...å noen av dere har jo vært gravide flere ganger...så dette hjalp!!! takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå