Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Min stesønn på 10 år er hos oss annenhver helg. Til nå har vi hatt egne klær hos oss, men nå merker vi at stesønn uttrykker misnøye ved dette. Bør vi kanskje endre på dette..? Hvordan tar vi det evt opp med mor? Vil også legge til at vi begynte med denne ordningen for noen år siden fordi mor bare sendte med for små og/eller ødelagte klær..
-Hengebuksvinet- Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Har han dårlig med klær hos mor? Jeg forstår at dette kan være en praktisk løsning for dere, og vet selv hvor frustrerende det er å kjøpe noe fint som ikke kommer tilbake. Men jeg forstår også stesønn her. Tenk å ikke kunne bruke dem av klærne sine som han ønsker til enhver tid. Kanskje hadde det fungert bedre å sende med han klær nå, om han selv styrer pakking og utvalg av klær? Er det mulig å snakke med mor om dette? Siden bruddet er lenger unna nå, har hun kanskje blitt litt mer imøtekommende?
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Sliter litt med det samme, men problemet her er at han sjelden tar med seg klær. Ber han ta med men da klager han på at han har ingen renine akkurat nå osv. Før hadde vi en del her men føler vi ikke kan nekte en så stor gutt å ta med seg klærne hjem å bruke de der, siden han bare er her 2 hver helg og en dag i uken. Ikke nødvendig de ligger her urørt. Ring før dere kommer å be mor sammen med gutten finne klær som skal være med, det må vi for gutten her finner ikke klærne sine sier han, latskap eller rotete mor, det vet jeg ikke he he=)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Kjøper dere da mye klær som dere sender med hjem?
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Før gjorde vi det, men etter at far ringte å snakket til mor at hun fikk se å bruge bidraget på å handle klær til han har han fått mye fint og har mer eller mindre blitt litt soss he he=) Men sko har jeg tilgang til å fått tak i 3 par goretex sko,både joggesko og vintersko, disse finner han ikke, om det er han som er sløv å ikke gidder å leite, eller om mor har bruk de eller noe vet jeg ikke, men har snakket med sambo og stesønn min at de skoene som jeg i framtiden kjøper kan være her. Personlig syntes jeg det er utrolig trist, for gutten trenger jo å bruke det han får, men 3 par sko til ca 1000 kr stk så akter jeg ikke sende det av gårde for at gutten skal miste flere. Klær er greit, men har det siste halvåret sluppet å kjøpt så mye. Må bare minne på mor om at sønn trenger nye klær=)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 HI: Er redd det skal bli mye mas fra mor om penger til nye klær hele tiden dersom vi slutter å ha egen garderobe hos oss.. Hun spør stadig om penger til skoleting og fritidsaktiviteter..
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Det er ikke lett iallefall ikke når barna blir eldre. Vet selv hvor frustrerende det er at barnet her er sint på far fordi han ikke kunne ta med en leke hjem, han har vært hos far 2 ganger det siste halvåret og ser ikke de nye lekene før han blir for stor. Litt trist fordi barna får noe til dem som de ikke får brukt. Kan også forstå større barn at når de får evt kule klær vil de gjerne bruke de,vise de fram være stolt over at dere har kjøpt de. Men da kan dere kanskje fokusere litt på at barnet kan ta med seg disse klærne til dere igjen, eller om barnet velger ut noen plagg som kan brukes også kan barnet ta med dette til dere igjen og bytte, slik at dere hele tiden har litt kontroll på klær hos dere. Syntes forresten det er supert at dere kjøper klær til barnet, for det hadde dere ikke trengt. Far bet bidrag?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Ja, far betaler bidrag. Men i tillegg har vi som sagt også full garderobe til barnet hos oss.. tror jeg skal snakke med mor til fredag og høre hva hun syns. Jeg kommer til å kjøpe klær innimellom uansett, syns det er koselig jeg. Vi vil bare ikke sende med nye, fine klær i hytt og pine, og sitte i saksa den dagen vi skal bort og han trenger noen pene klær.. Mistenker også at det stadig vil mangle noe i den bagen annenhver helg.. Nå vet jeg hva vi har og evt trenger til enhver tid. -Uten å måtte mase/spørre mor om å sende med det ene og det andre.. HI
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Hei. Samboeren min har en datter på 4 år fra før. Hun bor hos oss annenhver uke. Vi har full garderobe til henne her. Ytterklær+sko som går mellom. Dette fordi vi vet til enhver tid hva hun har og evt trenger. Slipper å oppleve at ting blir borte ol... Jeg vil at stedattern min skal se ordentlig ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå