Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Nå har mine foreldre planlagt å komme på besøk (alle besteforeldre bor langt unna) i flere mnd. i tillegg får vi annet besøk i ca 4 dager før de kommer. MEN likevel så MÅ svigermor dytte seg innpå og besøke akkurat når vi har huset fult av folk. Blir SÅ forbanna! Ikke nok med det.. nå har de plutselig bestemt at moren hennes (barnets oldemor) også skal komme. grrrrrrrr Har forsøkt å si at dette blir for mye for oss da jeg faktisk er gravid igjen og plages nok med bekkensmerter som det er. Nå må jeg fanken meg trå til å diske opp for enda flere. Men ikke søren om de vil høre på det øret. Samboer forstår tydeligvis ikke at jeg synes dette blir litt drøyt. Han sier bare at det går helt fint GRRR FAN OGSÅ i hele mars har vi ikke en eneste dag der det ikke er noe som skjer jobb/kurs/skole/besøk, det går i ett hele veien. Har skrevet en mail til svigermor(som ikke har noen andre dager fri til komme.. og vil absolutt besøke før pjokken blir 1 år)..men vet ikke om jeg tør sende den.. hva synes dere? Jeg har da lov å sette ned foten i mitt eget hjem!!! Er så sinna nå at jeg vet ikke helt hva jeg skriver engang..
Luni og go'gutten =) Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Bor din svigermor langt unna? Slik at hun bare kan poppe innom, eller må hun også planlegge reisen? Skjønner godt at det ikke passer akkurat de dagene du har annen besøk, og dette har din svigermor kanskje visst? Jeg syns at hun bare må godta at det ikke passer, som du sier er dette planlagt i flere mnd. Skulle min familie kommet på besøk, så hadde nok min svigermor fått beskjed om å vente. Og vise versa selvfølgelig. Jeg ville nok ikke sendt en mail, ikke for å støte deg men jeg syns det er feigt. Ring heller din svigermor når du ikke er så sint, og forklar henne opplegget og at du faktisk er sliten. I tillegg er dette planlagt lenge. Stå på ditt og si fra at nå skal din familie få lov til å slippe til, så kan svigers få en hvem som helst annen dag/helg. Lykke til, håper det ordner seg )
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Ring og si ifra på en fin måte. Si at dere gjerne vi ha dem på besøk, men at akkurat denne helga er dere fullbooka, og nå som du er gravid orker du bare ikke så mange folk. Finn nye datoer de kan komme. Lag enkel mat, eller be dem ta sin tørn. Hvis svigermor ikke vil høre, så snakk med samboer og hvis hvor sliten og lei deg du er (hvis du føler for å gråte, så gjør det) Du har rett til å sette foten ned i ditt eget hjem, særlig når du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Skulle gjerne ringt å sagt fra, men denne dama er jo så opptatt og når du endelig får prate med henne får du faen ikke komme til ordet, og hvis du kommer til ordet så avfeier hun deg med et eller annet vas. Da synes jeg det blir lettere å få sagt ALT som skal sies i en mail. Da blir hun iallefall nødt å høre!!! Nå har jeg sendt mailen.. spent på hvilket svar jeg får. Jeg forklarte vår situasjon på en skikkelig måte og spurte om de kunne bo hos en annen slekting mens de er her. (noe de sikkert ikke vil. grrr) Men faen heller.. hvis de absoultt vil se barnebarnet/oldebarnet sitt kunne de komt på besøk for lenge siden! Bestemora har kun vært her 2 ganger (ene var bare et par små timer), og oldemora har aldri vært her.. enda hun er ung og sprek, akkurat blitt pensjonist og kan fint kjøre bil.. så det er ingen unskyldning. Sukk hvorfor skal det alltid være sånn styr med svigerforeldre???? Kan jo gjøre en gråstein gal noen ganger..
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 ...oi oi oi... du har min dypeste medfølelelse. Jeg har brukt mye tid på å gruble på hvorfor det er så mye styr med svigerforeldre.... Tror litt av svaret er at det er lettere å gi beskjed til sin egen familie enn svigers ... om hvordan man vil ting skal være og hva man vil de skal gjøre/ikke gjøre osv. Jeg har samme dilemma som deg når det gjelder å snakke med svigermor på telefon. Ørene hennes er fullstendig tette og munnen er på vid gap konstant... Så en mail er seff mye enklere. Problemet da er at hun leser og oppfatter ting annerledes enn jeg mener dem.... ARG OG GRRR Det går liksom ikke an å kommunisere... Less is more: for å være kort: syns du skal være enkel og konsist i mailen din. Bare si fra at den og den dato passer ikke, men den og den dato passer!!! Masse masse lykke til !!! pls skriv hvilken respons du fikk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå