Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Er det ikke en vidundelig følelse å vite at man bærer et helt nytt liv inni seg...et liv man skal få ta del i resten av livet..et liv man får være med på å forme å skape et fantastisk menneske av? hva syns dere?
Fricke med ting i magen Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 deilig, og skummelt... man har mulighet til å skap et fantastisk menneske ja, men om det ikke blir det???? man har mulighet til å forme og eventuelt ødelegge.. uansett hvor godt man prøver... men det er fantastisk.. og skummelt... jeg gleder meg jaffal til å se hvordan ting går..
Anne-B. Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Noen dager tynges jeg av ansvaret jeg har for å lære et menneske å bli et menneske. Nå for tida har jeg vært så forkjøla at det ikke har vært såå morsomt å være gravid, når man nyser og hoster sånn at man nesten, og ikke bare det, tisser på seg, da føler man seg ikke så veldig bra. Hehe. Men det er helt utrolig.. er i uke 18 nå, og magen kommer mer og mer fram, selv om babyen enda ligger langt nede. Rart! Til nå kjenner jeg det ikke til sånn til vanlig, annet enn når jeg har kynnere, så jeg "glemmer" det nesten.. Et lite menneske inni min kropp, som jeg gir liv til! )
Happy H Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 etter eg såg livet i livmoren igår på nath.geo bare smiler eg for meg sjøl hele tiden..tenker på d lille menneske som no spretter rundt inni her utn at eg kan merke noenting:) Formen e fantastisk og alt e bare herlig:):)
#Glad mamma til2# Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Jo,det er helt fantastisk. Syntes det er helt herlig å være gravid og vite at det er et lite barn i magen. Tenker jo allerede på framtida til den lille og hvordan denne nye personen kommer til å bli.
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Kjempedeilig! Egentlig så elsker jeg å være gravid nettopp av den grunn. Vite at det vokser et nytt lite liv i meg, kjenne sparkene og føle på alle forventingene og gleden. På den annen side så er det ikke bare bare alltid. Jeg har mye vondt i bekkenet og det hemmer meg veldig og går dermed utover de barna jeg har og gir meg kronisk dårlig samvittighet ovenfor dem. Så det blir litt både og, men jeg ville aldri ha byttet tross alt :-)
Regnbuemor til 2 Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Jeg må desverre si at jeg er en av de (få tydeligvis, heldigvis) som ikke digger dette. Jeg er ei sjefspyse som hater vondter. Og vondter er det så mye av nå. Bekkenløsning, åreknuter, magesyre, søvnproblemer, hemorider, kvalme, sult..... osv, osv. Så har vi jo en på snart tre som krever sitt også. Gleder meg veldig lite til selve fødselen også. Men der er jeg i gang med samtaler på sykehyset, så ut skal han ja... Nei i bunn og grunn digger jeg ikke å gå gravid, og jeg digger ikke spebarnstadiet. Jeg er et sovedyr, og det blir det altfor lite av rett og slett. Men på samme tid så ER det jo verdt det da. Disse vidunderlige små som gjør at jeg smiler uten grunn, mange ganger i løpet av en dag. Den lille som sparker. Og storesøster som er så full av humor at jeg ler av henne hele dagen. Da vet jeg jo at det er verdt det....
amilde 11.06 Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Jeg blir overveldet av lykke når jeg tenker på den lille gutten jeg har i magen. Gleden er speisielt stor denne gangen fordi vi vurderte det så lenge før vi endelig bestemte oss for at vi ville ha nr 3. Jeg er så glad for at vi tok avgjørelsen. Det som er fint at denne gangen er vi 4 stykker som gleder oss til å møte et lite under.
*RutIetutt* Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Jo - det er deilig, fantastisk...og kjempeskummelt på en gang...er så redd for om det skal skje noe galt...har en fra før, så vet liksom hva jeg går glipp av om noe skulle skje....
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 27. februar 2007 #11 Skrevet 27. februar 2007 Helt enig med flere over her, det er helt fantastisk - og samtidig så vanvittig skummelt! Noen dager bare gleder jeg meg, andre ganger ser jeg tenåringsgutter rundt meg som røyker og banner og jeg kan ikke fatte hvordan vi skal greie å oppdra han...Tenk om han blir en av de som faller totalt utenfor.. Men han blir sikkert verdens skjønneste:-)!
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 27. februar 2007 #12 Skrevet 27. februar 2007 Helt fantastisk utrolig er det å være gravid!
@nne p@ l@nne Skrevet 27. februar 2007 #13 Skrevet 27. februar 2007 Veldig fantastisk med tanke på det som skal skje, og veldig glad for det liksom. Men ma være ærlig å si at jeg tenker ikke på det hele tiden når jeg spyr, er trøtt eller går på vekta. Tenker da "at jeg gidder?". He he men i august vil alle disse negative tankene forsvinne:-)
Forskeren Skrevet 27. februar 2007 #14 Skrevet 27. februar 2007 Enig med Regnbuemor, jeg. Men fint at vi er få, da. Skal på samtale på sykehuset om 45 min, GRUER meg, men blir sikkert bedre etterpå. Føler meg litt fanget i egen kropp for tiden, bekkenløsning som begrenser aktiviteter etc, stor mage (som jo skal bli enda større)...
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 27. februar 2007 #15 Skrevet 27. februar 2007 Nå kunne ikek tig ært bedre.. Sambo fikk akkurat ny jobb, veldig bra betalt så da kan vi kjøpe babyting, vi har akkurat flyttet inn i en nydelig leilighet, solen skinner og alle plager (kvalme, etc) er over :-) Ting er bare så fantatstisk, herregud, nå g\år jeg bare ås miler og gelder meg ul på torsdag og så vinterferie på hytta med svigers :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå