Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sulten heeeeele tiden, og trenger råd om hva jeg kan spise for å bli kvitt godtesuget...Vekten går drastisk opp her...

Hva spiser dere i løpet av en dag? Det er kvelden som er verst...Da raserer jeg nesten skapet:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis frukt da:) lag deg en god frukt salat...kjøp inn små pakker med frukt coctail?

Skrevet

hehe...må bare rett å slett beherske deg.....selv om jeg er sulten...så lar jeg vær etter min 2 skive...er jeg mere sjesken....en appelsin eller en annen frukt!! hehe...er bedre enn ingenting!!

Skrevet

spis grovt brød med et sunnt og godt pålegg på. det er godt og samtidig gir det en god metthetsfølelse som varer en god stud.

Skrevet

youghurt med musli er også et godt mellommåltid,

spis flere måltider enn normalt, men brød og pålegg.. hver tredje time..

og frukt:) masse deilig frukt:)

Skrevet

Hehe, skjønner hva du mener, jeg er også sulten nesten hele tiden. Sleng en banan, noen frosne bær, isbiter, kanskje litt is og melk i en blender og lag en smoothie. Veldig sunt og godt. Kan også bruke litt sukker og kanel også om man har behov for det, kanel er kjent for å mette søtbehovet ihvertfall:-)

Skrevet

spis skiver med sunt pålegg, gjerne leverpostei som er rik på jern. eller frukt, det finnes myye god frukt som kiwi, appelsin, epler, druer osv. så har jeg blitt helt avhengig av de der småsulten posene med nøtter i det siste, det er riktig nok en del kalorier i nøtter, men det er veldig sunt og masse vitaminer i også. så kan du jo lage deg grønnsaksdip feks, eller spise fiberrik mat. de har slik frokostblanding som nesten KUN er fiber.. spis den med lettmelk, cultura, eller kanskje yogurt naturell, så kan du ha frukt eller syltetøy uten sukker oppi, siden den frokostblandingen ikke akkurat smaker så veldig godt alene:P fiber holder deg mett lenge. havregrøt er også et godt alternativ, sunt og smaker godt=)

Skrevet

Jeg hadde akkurat det problemet FØR jeg ble gravid jeg! Spiste masse på kveldene, og følte meg stort sett stappa, og sur fordi jeg ikke greide å slanke meg.

Nå tenker jeg ikke på at jeg skal slanke meg, det kan jeg jo ikke nå uansett! Også har jeg fått lyst på bare sunne ting! Føler meg kjempeheldig :-)

Men har skjønt at jeg før spiste alt for lite til frokost og lunsj, og at det gikk alt for lang tid mellom måltidene. Derfor blir man kjempesulten på kvelden, og får lyst på feit og usunn mat.

Ikke tenk på at du ikke skal spise så mye, da får du kanskje heller ikke lyst på så mye! Du er gravid og har lov til å spise så ofte du vil! Kroppen får naturlg lyst på det du mangler hvis du ikke tenker bevisst på det tror jeg...

Altså: slutt å tenk på det, er mitt råd! :-)

Skrevet

Etter at jeg ble gravid har jeg faktisk gått ned jeg! Og det er bare fordi jeg spiser oftere enn før. Er bare i 13 uke ennå da, så det går vel på noen kilo tenker jeg ;) Spis ofte og lite og hold deg unna alt søtt, da holder du blodsukkeret jevnt og fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...