Gå til innhold

Fortvilet noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet sikkert hvor lang tid det tar før røyken er ute av melka? Holdt meg helt til nå, men knakk fullstendig sammen for noen dager siden og da tok jeg en halv røyk. Ammet babyen ca 5-6 timer etterpå. Jeg sliter av veldig av mange årsaker, er så gale at for min del er det enten slutte å amme eller å fortsette amming og så ta 1 røyk etter at baby har lagt seg. Orker ikke forklare mer, men da jeg knakk sammen skalv jeg i flere timer og den halve røyken var det som skulle til for at jeg klarte å stable meg på beina etterpå. Kjenner at jeg må ha den lille trøsten for å holde meg oppe og fungere i hverdagen selv om jeg har verdens svarteste samvittighet. Håper på fornuftige svar og ikke bare kjeft :-(

PS: baby er 3,5 mnd og har ikke røyket siden jeg fant ut at jeg var gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg. Ta det med ro. Det sto til og med i papirene fra sykehuset at det var anbefalt å røyke selv om man ammet, så da kan det ikke være sååååå farlig selv om det ikke er bra. Det sto at om man skulle røyke så var det best å gjøre det rett etter at man hadde ammet og helst minst en time før neste amming. Røyken er ikke uta av blodet på en time, men det er jo mindre da. Selv røyker jeg hver dag(dårlig mor;P) og røyker når jeg vil. Han er 4,5 mnd og lever enda.

Jeg synes du skal ta den røyken om det er den som redder deg jeg, men det aller beste ville sikkert vært å prate med noen som kunne si deg hva du skulle gjøre for å bli kvitt problemene dine.

Langt innlegg fra meg, men får håpe det hjalp på en eller annen måte.

Klem fra

Skrevet

Hehe. Mente selvfølgelig amme selv om man røyket;)

Skrevet

Tusen takk for godt svar. Jeg har en jeg går til som jeg har samtaler med, vil ikke legge ut min historie på nett, men har en tung bør å bære, + nesten ingen søvn siden fødsel så kjente at nå klarte jeg ikke mer. Men den lille røyken gjør underverker.Takk for at du forstår! :-)

Skrevet

Bare hyggelig. Bra du har noen å snakke med om det som plager deg. Og den røyken etter leggetid skal du ikke ha noen dårlig samvittighet for, for det er mamma-tid:)

Skrevet

Stjernedryss; ta deg den røyken din med god samvittighet!

Jeg har røyka og ammet siden veslemor bare var noen uker, så du er langt fra alene... Men det lønner seg å planlegge røykingen slik at det ikke blir for tett til ammingen, samt vaske ansikt, hender osv og pusse tenner etterpå. Hjelper faktisk litt på selvfølelsen også akkurat det fordi da kjenner man ikke selv lukten og smaken etterpå;)

Utover det så vil jeg bare si at dersom du skulle trenge noen å snakke med som er helt utenforstående s må du gjerne sende meg en pm:)

Masse varme tanker fra Tilla.

Skrevet

Tusen takk tillab, sender deg en pm når jeg har en ledig stund. Vi vil jo bare våre barns beste, men ikke alltid like lett å være den perfekte mamma etter boka, og jeg har virkelig slitt mye for å holde meg unna. Seponerte på antidepressiva før vi prøvde på nr 2, i tillegg til røykeslutt, og det har jeg virkelig kjent på kroppen! Godklem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...