Gjest Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Er deres menn/kjærester romantiske? Min mann er ikke! Han mener det har med kultur å gjøre. Tror dere det er forkjell på hvor man kommer fra? At feks norske og latinske er mer romantiske enn arabere,kurdere etc..? Å, jeg hadde likt å bli overraska med blomster, vin, roseblader etc...sukk sukk...
kajak&Daniel Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Hmm.. Kjæresten min er vel ikke veldig romantisk. Har aldri fått blomster e.l. Men fikk et kjempefint stort kort på valentinesday da, der det stod mange fine ting! Og han skriver jo masse søte mld til meg.. Men bortsett fra det er det vel ikke så mye.. Har hatt bl.a en norsk kjæreste som var mye mer romantisk, og stadig kom med blomster og gaver til meg.. Vet ikke om dette har med kultur å gjøre da.. Kjæresten bryr seg ikke om bursdager eller jul heller... Da han ble sammen med meg, kjøpte han for første gang jule/bursdagsgave til en jente..
Ronja80.mor til 2 Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Det tror jeg har med personlighet å gjøre. Jeg veit på kurdisk så finnes det ord for å uttrykke kjærlighet som man ikke kan oversette til norsk, fordi de rett og slett ikke finnes. Det er jo dikt i hytt og pinevær for å uttrykke kjærlighet, alle sange handler jo enten om kjærlighet til en kvinne til Allah eller til folket.... Som nordmann kan jeg finne kurdere romantiske side litt klissete fordi det er så MYE... Men om mannen din ikke er romantisk så tror jeg nesten du bare må godta det, om han prøver blir det vel litt påtatt, eller??? Nei forresten, det å gi en rose i ny og ne skulle han vel klare uten å være romantisk annlagt... Mannen min var veldig romantisk, men nå har vi to SMÅ barn så da begrenser det seg litt.. Men fikk roser og gullarmband på valentinsdag (men VI glemte brylluppsdagen vår i år da)
Mulatica Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 #Lana#, min kjære er latino og er ikke særlig romantisk av seg. Så han passer i hvert fall ikke inn i klisjeen om ultraromantiske latinoer. Jeg skulle ønske at han var det, men man kan jo ikke få alt. Av og til slår han til da, og da blir jeg jo ekstra glad og overrasket. Men det går litt lenge mellom hver gang da... Forresten prøver jeg å være romantisk selv (i den grad det biter på ham!) og hinte alt jeg kan. Noen andre som har bedre metoder?!?
AnitaogTimVincent Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Min norske mann er ikke veldig romatisk. Han er i mot Valentinesday og hater å kjøpe gaver fordi alle forventer det. Hadde det vært opp til han skulle han gjerne avskaffet julegaver fordi han mener hele greia har blitt falsk og det kun dreier seg om kjøpepress.Det betyr at han kjøper gaver når han selv vil, kanskje det gjør han romatisk at han gir meg en diamantring når han selv føler for å kjøpe det, ikke nødvendigvis på bursdagen min når jeg forventer det... Uansett blir ikke jeg sur fordi jeg ikke får noe f.eks på valentine eller bursdagen, fordi jeg visste hvordan han var da jeg giftet meg og dette er sånn han er og noe jeg ikke komme til å forandre ved han.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 Ja, der røyk vel min teori om salsadansende, flørtende latinokarer med blomster i munnen he he..neida, men må vel inrømme jeg trodde at de kunne være mer romantise enn andre. Sakem min erat min mann var romantisk da jeg traff han, sendte søte mld, overraska med kake og rose, ga koplimenter etc, men nå har han jo fått meg, så hvorfor streve mer, he he. Føler han har lurt meg litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå