Gå til innhold

Sex ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ventet dere med sex etter fødsel?

Og hva med prevansjon?

Er ikke at jeg har tenkt og ha sex i kveld,men gleder meg jo litt til og få et sex liv igjen =)

Men går jo ikke på noe nå å ikke full ammer jeg heller..

Kondom synes jeg egentlig er ganske fælt men må vel kanskje bare bli det =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi ventet 4 uker. kjente bare bitte litt ømhet den siste dagen. Ikke noe blødninger. Hadde sex og var egentlig veldig redd for å revne opp igjen , men ingen fare...alt var som før. dagen etter forsøkte vi igjen og da klarte jeg slappe av og nyte det litt mer. Herlig å kunne kose med gutten min igjen.

Brukte kondom..er veldig redd for å bli gravid igjen!! Skal høre om prevensjon på 6 ukers kontrollen. Tenker spiral kanskje.

Skrevet

6 uker etter førstemann, 4 uker denne gangen. Slapp av, ta dere god tid, kjøp kondomer og glidekrem! På 6-ukerskontrollen din hos legen er prevensjon en av tingene som blir tatt opp.

Selv satte jeg inn hormonspiral etter at jeg fikk førstemann og det fungerte kjempebra, ble gravid på første forsøk etter at jeg tok den ut igjen. Planlegger dere tette barn er ikke dette det mest gunstige valget kanskje pga prisen bla.

Skrevet

Hormonspiral koster forøvrig en drøy tusenlapp :)

Skrevet

Glidekrem er genialt! I allefall etter man har født:p

Og så til svaret; 5 uker...

Skrevet

Knappt 3 uker denne gangen(var på sykehuset med gutten i over 2 uker), 7 dager etter den første.

Har kanskje ikke blitt så ofte som man vil etter det da..... lange dager og korte netter gjør jo sitt. 2 unger i hus er flotteste prevensjonen jeg vet om, den kjedeligste er lite søvn:(

Glidekrem er et must, spes ved bruk av kondom!

Skrevet

Heisann. Vi ventet i 5 uker etter fødsel. Ventet til blødningen stanset, og til jeg følte meg klar igjen. Ja, bruk glidekrem!!!

De anbefaler kondom før 6 ukerskontrollen visst. Pga infeksjonsfare....brukte ikke vi men.

Vil du unngå å bli gravid bør du bruke kondom ja, så får du veiledning av lege til prevensjon etter kontrollen.

Slapp av og bruk GOD tid. Da vil dere begge nyte godt av det.

Lykke til.

Skrevet

Hei. Jeg hadde sex etter 6 dager. Måtte ta keisersnitt så jeg hadde ikke vondt der nede. Blødde masse de første dagene men etter 6 dager så hadde jeg kun en liten-liten blødning. Du må bruke kondom pga infeksjonsfaren.

Er bare å ha sex hvis du føler deg klar for det, men husk kondom, da : )

Skrevet

Jeg hadde sex 2 uker etter fødselen. Brukte ikke kondom så det endte opp med at jeg fikk bakteriell vaginose. så for all del bruk kondom. Var ikke noe gøy å gå rundt å lukte så fælt fra underlivet at andre kunne lukte det.

Skrevet

Har hatt lyst en stund, og vet sambo har lengtet lenge etter det, men jeg ville vente til blødningene/utfloden sluttet. Nå ser det ut som det har gitt seg (5 uker siden fødselen), så det ser lyst ut. Da er det bare å finne en passende stund, når ungen sover og vi er ikke altfor trøtt og sliten... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...