Novembergutt<3 Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Og hvorfor valgte du det? Når tar pappa ut sine 6 uker, og når tar du ut ferien din? Er bare nysgjerrig på hva andre tenker.. Selv har jeg ikke helt bestemt meg enda..
Kondis som en murstein Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Tar 12 mnd... Tar ferien min til sommeren (når jeg får feriepenger fra ifjor), og da blir jo permisjonen tilsvarende lenger i 2008. Pappaen tar sine uker på slutten... Vet ikke ennå om jeg tar min ferie da, eller om han blir alene )
fiona71*2pp Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Har tatt 10 mnd, og tar 4 uker ferie i juni, for da får æ uansett feriepenger fra arb.plassen min. Den siste uka vet æ ikke når æ tar, men kanskje når pappa starte sin permisjon, eller når han e ferdi me den.. Han tar sine uker når æ går ut i jobb igjen..
Pilje Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 E i uke 33. Vi har valgt at æ ska ha 12 mnd.Det har vi valgt av mange grunna...-Det e våres første(å det e ikke sikkert at vi kan vær hjæmme så længe me neste mann...,syns det e for tili at ongen bynn i barnehagen så tili(har jobba i bhg skjøll-å syns det e for mye å betal i mnd-til at ungen ska sov stortsett hele dagen),e arbeidsledi når permisjon e slutt,-å tjene på å ha længar permisjon enn å gå arb.ledi. å så tar vi oss åsså rå til å kunne kos oss me lille bebien våres litt længar(vi spare heller mer...å sløyfe ferien:)Gubben ska vær hjæmme på sluttn. Tar ikke ferie!
r-j-s 'nå er gutten vår her' Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Vi tar 10 mnd. Og jeg dropper ferien, kjekt med dobbelt opp også går jeg lenge nok uansett. Jeg begynner da å jobbe igjen i slutten av november, også har vi alltid fri i romjula uansett, så da begynner far sin permisjon fra 2.jan til 14.feb. (fedrekvota) Tok det samme med første mann og synes det var veldig greit. Har foreldre som stiller opp den lille perioden fra jeg begynner å jobbe til far tar perm, og da begynner han i barnehagen når han er ca 10-11mnd.
plutseligbolle Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Tenkte å ta 10 mnd permisjon pluss to ubetalte. Tenkte at siden jeg får mer penger på 10 mnd kan jeg heller legge av litt for å leve de siste to. Ferie tenkte jeg å ta på slutten men har ikke bestemt meg, er litt vanskelig . Da blir det jo tre mnd uten penger....Mannen har heller ikke bestemt seg, kanskje det er best at han tar sin permisjon på slutten av min, kanskje feks når jeg har ubetalt permisjon. Hm ikke lett å tenke framover. Må få inn den søknaden snart!!!!!!!!!
Jente1980 Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Har søkt om 44 uke:) Og har også søkt om å overføre fars uker til meg av den enkle grunn at han er student! Valgte 44 uker med full lønn da jeg har regnet litt på dette, og jeg får ca.4000 kr mer netto (utbetalt!) per mnd med full lønn! Det er mye penger... Synes også det er tidlig at den lille må i barnehage fra den er 10 mnd. Men med den jobben jeg har, og det at far er student så klarer vi helt fint å være hjemme med den lille til den er året selv om jeg skal tilbake på jobb når knøttet er 10 mnd! Jeg jobber som hovmester/restaurantsjef, og begynner ikke på jobb før mellom kl 15 og 17 om dagene:)
Gutt nr.3 "FØDEKLAR" Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Vi skal ta 80% dekningsgrad, altså 54 uker. Tidligere har vi forsøkt tidskonto, men vi går ikke for den løsningen denne gangen. Far tar sine uker når barnet er ca 9 mnd. Dette bl.a for å få litt permisjon samtidig som hans bror skal være hjemme med deres lille. Ferien deler jeg opp. Innen permisjonen begynner har jeg tatt en uke, en uke tas når feriepengene kommer og 3 uker overføres til 2008. I 2008 vil jeg jo få færre feriedager med lønn (pga 80%), dessuten kan det være greit å begynne igjen med kanskje fri en dag i uken noen uker. Vi vet jo heller ikke om vi da har fått en løsning på barnepass, greit å ha noen dager å gå på.
Mams til Ronja har fått Aurora Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Skal ha 12 mnd med 80%lønn. Ferien tar jeg nå til sommeren, da får jeg uansett feriepenger fra jobben min. Sambo jobber turnus og jobber 2 uker borte, og er 3 uker hjemme og har fri. Han snakket på å ta 2 uker av permisjonen sin i sommer mens jeg tar ut ferien min. Da får han 8 uker hjemme sammenhengende i sommer. Resterende tar han når jeg er ferdig med min permisjon.
Søtnosmamma Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Vi tar 54 uker. Jeg er hjemme de først 6 månedene. Deretter kommer et par måneder der jeg jobber 2 dager og han 3 før han tar over i 4 måneder. Vi tar kun hans ferie felles for å strekke perioden maksimalt. Piuh... Å sette opp dette regnskapet er ikke lett når man ikke vet hva man går til!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Jeg skal ha 12 mnd med 80% lønn. Fungerer best her i gården. Far skal dele opp sin litt slik at vi er hjemme begge to. Skal ha ferie i sommer da jeg får feriepenger uansett da.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 Vi skal ha 12 mnd hjemme. Jeg skal ha hele kvoten min + 4 uker ferie i juni, og pappaen skal ha de siste 6 ukene av permisjonstiden. Ønsker å få så lang tid som mulig hjemme med nurket:)
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 26. februar 2007 #13 Skrevet 26. februar 2007 12 mnd her også, og 4 uker ferie selv i juni, og pappaen her også skal ha de siste 6 ukene av permisjonstiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå