Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 i bryllupet? Er så usikker på om vi skal gjøre det eller ikke???
enlitenen Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Vi har valgt å invitere søskenbarn m/partner , selv om det er flere av de vi ikke "kjenner", syns bare at det er kjekt å kunne samle hele familien... men en skal ha råd til det også!
Joikaboll@ Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Vi har bedt 2 søskenbarn med følge på hver side, men ikke kun fordi dem er søskenbarn, men også venner og faddere.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Vi inviterer dei syskenbarna vi har nokolunde jamn kontakt med. Det vert 4 (+ 3 partnerar) av 21 moglege. Vi skal ikkje ha så veldig stort bryllaup uansett, men eg prioriterer vener framfor syskenbarn eg knapt nok har møtt. Trur ingen vert sure for det.
brooklyn Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 vi inviterte de søskenbarna som vi har hatt kontakt med under oppveksten og i voksen alder. Vet at min ene tante reagerte litt på at hennes barn ikke ble invitert, men jge hadde ikke kjent igjen den ene kusinen min om jeg hadde møtt henne på byen engang, så jeg ser ikke helt det store problemet. hun tok dette bare opp med min mor, ikke med meg, men jeg vet at mammaen min sa at dette var vårt bryllup, det var vi som hadde regien. Det synes jeg var helt ok sagt:)
Vannmann35 Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Jeg har bare to søskenbarn, så inviterer de med partnere. Min samboer har 9, så der inviterer vi bare de to han har hatt kontakt med. Resten bor på andre kanten av landet og han kjenner de ikke.
#Troika# Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Har mest lyst til å be søskenbarn til kaffe, og ikke middag, da vi heller ikke har så mye kontakt med dem. Vi skal begge ha søskenbarn som forlovere, så de skal selvfølgelig få komme til middag. Ellers syns jeg det er litt rart å ha fult av mennesker der, som jeg ikke kjenner. Men det er vanskelig dette, og føler at enten må vi be alle, eller ingen. Men ber dere da tanter og onkler selv om dere ikke ber søskenbarn? Lurer litt ¨på den, jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Vi har planer om å be alle tanter og onkler ja, men ikke søskenbarna...bare et par som vi har god kontakt med. Men jeg føler kanskje at dette blir litt rart...klarer ikke helt å bestemme meg
map79 Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Hei, jeg har fire søskenbarn, 2 av dem har partner. Alle disse blir invitert. Min forlovede har 10 søskenbarn - de fleste med partner. I deres slekt har det ikke vært vamlig å innvitere søskenbarn i bryllupene som har vært, kun tantene og onklene. Så da synes jeg det er greit at han ikke vil be dem i vårt bryllup. Jeg håper bare ikke resten av slekta hans syns det er rart når de ser at mine søskenbarn er der og ikke hans. Ingen av søskenbarna mine bor i denne delen av landet, mens alle hans gjør det. Men han har aldri kontakt med dem foruten i et sjeldent familieselskap... Blir 20.000 ekstra i utgifter hvis vi ber hans også, så jeg pusher ikke på for å få det til.
kjærest1 Skrevet 27. februar 2007 #10 Skrevet 27. februar 2007 Vi har etter mye om og men endt opp med å invitere alle søskenbarn med partner... Ble litt vanskelig å skulle velge ut, ble så skjevt fordelt på familiene. Så da var det lettere å ta alle... Regner ikke med at alle kan komme uansett, men det får vi isåfall ta som det kommer. Men synes det er opp til hver enkelt å bestemme det, og det er ikke rart å la vær å invitere søskenbarn man ikke har kontakt med. Men samtidig er det jo en hyggelig anledning til å samle familie på da, i disse tider hvor alle har det så travelt med sitt:)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 27. februar 2007 #11 Skrevet 27. februar 2007 Bedt noen søskenbarn som venner. Ingen under 18 år.... Bare jeg alene har 20 søskenbarn så...
Frøken Bollerund Skrevet 27. februar 2007 #12 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har bare to søskenbarn (uten partnere), og de kunne jeg ikke tenkt på å ikke invitere. Min kjære har maaaange søskenbarn, nesten alle med partnere. Av de har vi valgt å invitere 3 (med partner), de yngste og de han har hatt mest kontakt mde. resten av de inviterer vi til kaffen.
pandabjørn Skrevet 1. mars 2007 #13 Skrevet 1. mars 2007 jeg skal be mine 3 kusiner med mann, de har jeg veldig go kontakt med siden alle fikk barn i 2006 skal be begge fetterne mine også.. hvordan det blir med fetter og kusiner på samboern side vet jeg ikke han har ikke noe kontakt med noen av de...2 av de bor i USA også med konene...men kommer nok til å be alle forde så får de komme de som vil komme..
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 1. mars 2007 #14 Skrevet 1. mars 2007 Vi gjorde det ja. Vi er en ganske naer familie da, saa derfor valgte jeg aa gjoere det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå