Reveenka Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jeg trodde ærlig talt at det å telle til 20 ikke skulle være verdens vanskeligste ting - men etter å ha prøvd å telle hvor mange gjester som er invitert i en seksårsbursdag, har jeg revurdert den oppfatningen.... Etter å ha gjenvunnet kontrollen på hvor mange gjester som har svart positivt på innbydelsen (alle vet at når det står s.u. på en innbydelse, så betyr det at man skal svare uansett....?) fant jeg ut at det ville bli 16 barn her. Gjett om jeg ble lang i maska da ungene skulle sette seg, og jeg hadde dekket til tre for lite? Fant frem flere tallerkener og glass, og smugleste gjestelista en gang til - joda, 16 stk. Men vent - jeg har jo ikke telt mine egne unger.... og da blir det jo 19 barn, ikke 16.............................. Nå har endelig horden forlatt åstedet, og vi skal bare sige sammen i en liten våt flekk på gulvet her................puh................c",)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 En for kua, to for kalven, tre for geita.... Skal ikke være så lett...Hii hi hi hi.. når en ikke vet hvor mange barn man har engang.....Hahahahaha. Sånn kan det gå, selv i de beste familier. Men hadde ikke mamma`n til disse barna som ikke ble telt svart innen fristen da???? HA HA HA HA. Det er godt at selskapet ble vellykket, og at ikke dine barn måtte stå å se på..... Nei neste gang må du finne fram penn, blyant, papir, kuleramme, kalkulator og hva vet jeg. Så skal du se at det stemmer til slutt. Kanskje du kan få revemannen til og dobbeltsjekke....
Maud Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Telling er ikke så lett når man har så mange andre ting i hodet samtidig. Men du - invitere 16 barn (kanskje enda flere og noen som ikke kom), det var mange! Skjønner godt at dere er slitne nå. Jeg trodde s.u. betyr "Svar utbedes" jeg og var noen gamle greier?
Blomman Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 hehe....... sov i tre timer etter barnebursdag med 11 unger forrige lørdag jg........ minste Blomman satte rekord i hvil da ja når han fikk sove med mor og puppen tilgjengelig
Reveenka Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2007 Hehe, joda - du har rett. Jeg så etter at jeg skrev det at det kunne misforstås; jeg mente bare at når det står s.u.(svar utbedes er noen gammeldagse greier...), så skal man svare enten man kommer eller ikke. Her omkring er det vanlig at folk skriver i bursdagsinvitasjoner at man skal si fra hvis man _ikke_ kommer, men det syns jeg er litt uoversiktlig. Det hender ofte at folk ikke gir lyd fra seg, og bare uteblir. Da er det litt tungvint å planlegge - så sant man ikke blåser i tellinga, da, og bare har litt ekstra på lur...! c",)
Maud Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Gi beskjed hvis du ikke kan komme, skriver jeg. Funker nesten bra, men det er et par som ikke får til det. Jeg teller og legger til to for sikkerhets skyld. I storebrors klasse er de 18 gutter, så det blir mange her også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå