Børnbøøøøørn 2 barnsmamma :) Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Hva gjør dere når barna deres blir langvarig syk, ved f.eks vannkopper? Har dere brukt opp de 10 sykedagene? Får dere sykemelding hos lege ved sykt barn?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Etter at de 10 sykedagene er brukt opp må man ta fri fra jobb uten lønn. Man får bare sykemld. om det blir sykehusinnleggelse.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Både du og far har 10 dager hver. Det er jo ikke noe i veien for at far også kan ta sin tørn når barne er sykt. Hvis du har eneomsorgen har du 20 dager.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Om barna er skikkelig syk blir jeg hjemme, om jeg så må være hjemme uten lønn. Men noen ganger er barna frisk, men ikke frisk nok til å gå i barnehagen, da spør jeg min mor om de kan være hos henne. Vi har 2 barn, så vi har 15 dager hver å være hjemme. Men de blir fort brukt opp ja.
___ Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Mor og fars dager brukes opp, besteforeldre og andre benyttes om mulig. Hvis det er vannkopper er barna ofte i god form. Da kan det være greit å samarbeide med andre i barnehagen/skolen. Ofte er det flere unger som har det samme. Hvis ikke annet går kan man avtale med arbeidsgiver å ta ut ferie eller avspasere. Siste utvei er permisjon uten lønn.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Nå har pappaen her vært hjemme en uke. Så nå kommer farmoren og passer småen noen timer hver dag så pappaen ikke skal bruke opp alle dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå