Brava Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 jeg har fullammet til rundt 6 mnd. Men etter at jeg har begynt å gi ham grøt og fruktmos, er det meget vanskelig å få til å amme han på dagtid. Han vrir seg vekk fra puppen- suger noen sekunder og ser seg rundt.. Jeg har forsøkt å amme han i mørket, oppreist, mens jeg går, mens han sitter- alle mulige stillinger. Vanskelig! Jeg kan pumpe og gi han flasken, da er han såå happy og holder flasken selv mens han ser seg rundt... Noen tips for å få han til å amme, eller skal jeg la det være og amme kveld+pumpe? På kvelden når han er skikkelig trøtt tar han puppen fint! (Må tillegge at vi har flust m allergier i familien og jeg derfor hadde planer om å amme mye og lenge- ...)
Expat Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Hmm. Det kan være en fase. Men, hvordan har du det med pumping for dagtid da? Er det mye jobb eller helt greit? Hva med å amme når han sover på dagtid?
Brava Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2007 Takk for svar! Det er mye jobb med pumping, egentlig! Går tregt, mye styr.. Kan det virkelig bare være en fase? Kan prøve å amme han mens han sover dagtid, ja. Men ikke så lett siden han trenger å være mett for å sovne.. men kan prøve.
Expat Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Egentlig så har jeg det fra fjummsi at man må unngå flaske med nebb og klør når de er i brystvegringsfaser. Muligens kan utdrivingsspray hjelpe deg litt, slik at han er villig å jobbe for melken, ellers så blir ihvertfall pumpingen lettere. Fjummsi delte opp dagsøvnen for å få ammet i duppene...
petiteM's Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Nå er vesla vår riktignok blitt 9,5mnd, men hun har ikke så mye tid til pupp på dagtid. Vil ikke ha flaske med mm heller (eller væske fra flaske generelt), så får å få i henne litt flytende må vi prøve å holde på ammingen enn så lenge. Gir henne pupp med en gang hun våkner. Da er hun fortsatt i "kose" modus, og ikke oppdaget hvor spennende verden er enda. Hun var også sånn at hun helst skulle sovne på full mage, men vi har oppdaget at det er lettere å gi henne mat når hun er nysovet og uthvilt. Triller henne derfor i søvn på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå