heleneogde2gutta Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 hei- min sønn spiste tidligere all verdens grønnsaker, aldri noe problem. Nå er det bare mais og til nøds litt kokt gulerot og en bit potet. Hva spiser deres? tips til hva jeg kan lage? nå ender det opp med at jeg får alle grønnsakene hans...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Akkurat slik er min sønn også. Var den støvsugeren før, men nå er det bare noe mais som kommer inn mellom tennene. Er flink på frukt da:) Brokkoli er en slager også. Men den må være stekt i små buketter med litt soyasaus.
Expat Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Hermetiske gulerøtter er kjempepopulært av en eller annen grunn. Og mais, ja. Potetmos er populært.
englegull Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Gulrøtter, poteter, blomkål og brokkoli. Blomkål og brokkoli må være i store buketter, slik at han kan holde en bukett i hånda og sitte og gnage på den. Og ikke overkokt... Helt umulig å få i han rå grønnsaker som paprika, tomat og agurk. Ellers kan det kanskje være et tips å finrive gulrøtter og ha i koke i kjøttsaus med fullkornspasta til?
3barn+en spire. Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 mine sønner: 2åringen min elsker mais gulerøtter poteter(stekte,kokte),paprika,sopp,asparges og agurk. 3åringen min liker poteter(stekt kokt) tomat,minimais,asparges,agurk av og til.. men vi har allti brukt mye grønnsaker.
Synnøve_Solbakken Skrevet 25. februar 2007 #6 Skrevet 25. februar 2007 Potet, brokkoli, blomkål, og ikke minst gulerøtter som er den store favoritten. LIker ikke mais.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. februar 2007 #7 Skrevet 25. februar 2007 Kokt potet og noen ganger kokt gulrot. Mais. Agurk Tomat Sylteagurk
gullskattmamma Skrevet 25. februar 2007 #8 Skrevet 25. februar 2007 Til middag er det (overraskende nok) bare poteter som går ned. Ingen andre grønnsaker, hverken stekte eller kokte. Kan til nød smake litt gulrot. Spiste det meste av grønnsaker før. Jo, han spiser forresten litt råkost, og agurksalat. Så tror han rett og slett ikke liker grønnsakene stekte/kokte.
Lepje Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Kokte/stekte: brokkoli, blomkål, gulerøtter, erter, brekkbønner, mais, minimais, løk, squash, hvitløk. Rå: Agurk, tomat, sukkererter, gulerot, paprika, salat, Har enda ikke fått henne til å like kålerabi eller poteter. De andre grønnsakene kan det gå litt opp og ned med, men jeg bare fortsetter å servere dem som jeg alltid har gjort, og hun får som regel sansen for dem igjen. Har grønnsaker til alle middager jeg lager. Du kan jo lage bakt laks med grønnsaker, wok, pasta med tomatsaus og brekkbønner, pannekaker fylt med franske grønnsaker og ost, Ellers går det meste ned her i gården om hun har noe å "dippe " grønnsakene i. Hun elsker både rømmedipper og alle slags sauser. Og helst må grønnsakene være i så store biter at hun ser hva de er og kan plukke opp en og en,
2SmåTroll Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 her er favoritten, blomkål, brokkoli, mais (minimais) og erter.
blond Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Han spiser det han får, men er mest glad i kjøtt/fisk, så poteter og grønnsaker blir spist opp sist. Kanskje sønnen din synes det er mer spennende med grønnsaker hvis du lager purè eller mos av dem?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 Litt kokt gulrot og kanskje en liten brokkolikvast i ny og ne. Gidder ikke stresse med det, blir vel mere grønnsaker etter hvert!
veslepia Skrevet 26. februar 2007 #13 Skrevet 26. februar 2007 Mais er en vinner her og. Ellers spiser hun rå gulrot mens vi holder på å lage middag. Kokt gulrot er ikke noe særlig - ingen kokte grønnsaker er mulig å få ned. Har vi wok, med soyasaus og oystersaus på spiser hun stort sett de grønnsakene som er der - bortsett fra brokkoli. Regner med at det går seg til etterhvert........
Mamman til Astronauten Skrevet 26. februar 2007 #14 Skrevet 26. februar 2007 Avokado, erter! Slutta å like tomat. Liker mais, men det synes ikke jeg er noe særlig godt så det har vi ikke så ofte.... Rå gulrøtter er digg, særlig de derre små. Mye mindre nå enn for noen mnd siden...
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #15 Skrevet 26. februar 2007 Poden vår (2 år og 9 mnd) spiser det meste, men ikke like glad i alt, selvsagt! Var nok mer glad i grønnsaker generelt før, men liker fremdeles f.eks. wokgrønnsaker (babymais, bønneskudd, vannkastanjer osv) gulrøtter, brokkoli, agurk, tomat og potet. Spiser også blomkål, paprika m.m., men ikke like begeistret for dette. Tror de får noen perioder der de plutselig har spisenekt for enkelte ting.. bare fortsett å servere maten, men forsøk kanskje å variere litt mellom rå/stekt/kokt/wok'et?! Ellers er nok ikke grønnsaker like populært blant de fleste barn som f.eks. frukt og annen søt mat/godis... ;o)
Snubi Skrevet 27. februar 2007 #16 Skrevet 27. februar 2007 Før spiste han tomat og agurk sammen med brødmaten..... Såkalte "synlige" grønnsaker til middagen er kun poteter og erter, og det siste elsker han. Ellers får han i seg "usynlige" grønnsaker som gulrøtter, blomkål og tomater når det er enten most inn i saus eller i en grateng eller gryterett. Han elsker suragruker, men ikke oppå maten, bare for seg selv. Jo, så liker han faktisk spinatsuppe! Han er veldig glad i frukt og spiser det meste der.
ekogm Skrevet 27. februar 2007 #17 Skrevet 27. februar 2007 Kjenner oss igjen. Etter at gutten vår var nesten altetende i starten har han etterhvert gjennomgått de mest utrolige fasene når det gjelder favorittmat og fyfy - greier. for tiden er ikke middag så populær i det hele tatt. Tviler på at det er mulig å påvirke dette noe særlig. Det går seg nok til.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #18 Skrevet 28. februar 2007 Jenta mi var også altetende da hun spiste moset mat. Men selvsagt vil de etterhvert se hva de spiser, og da er mosing helt ut! Nå spiser hun ingen kokte grønnsaker og ingen rå grønnsaker. Det eneste hun spiser litt av er gul paprika og gulrøtter stekt i olivenolje. Hovedproblemet hos oss er at hun TROR hun ikke liker ting, og derfor nekter å smake.
Salsa Skrevet 28. februar 2007 #19 Skrevet 28. februar 2007 Spiste alt før her også, men etter at han fylte 2 så har han plutselig fått egne meninger, gitt ((: Nå får han ned poteter (til nød), gulrøtter, mais og paprika. Elsker frukt og spiser mye banan, drue, melon, appelsin og eple.
Salsa Skrevet 28. februar 2007 #20 Skrevet 28. februar 2007 Glemte agurk - det går ned på høykant. Og erter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå