Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jenta mi er 2 uker gammel, og det virker som om hun får vondt i magen etter måltidene. Vi sliter noe veldig med å få henne til å rape og gulpe, det tar ihvertfall en time etter hvert måltid, og hun spiser hver 3. time omtrent så det blir litt tid til dette. Vi legger henne på skulderen, masserer magen og sykler med beina (ja så mye man kan sykle med beina til en så liten jente da). Hun hylgriner ikke, så jeg tror ikke det er kolikk, men jeg ser at hun sliter. Klynker og vrir seg. Noen som har noen tips til hvordan vi kan bedre dette for henne? Burde vel si at hun vil ikke ta puppen, så jeg gir mm på flaske (anti colic Avent). Det er såklart verst om natten. Først mating, så en time til trøsting, så pumping. Jeg føler at jeg ikke har sovet på 2 uker :-/ Hun er også født 3 uker for tidlig, jeg har en teori om at aremene ikke er helt klare for mm og mme enda, men mannen min mener det er tull. Takk for svar!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 25. februar 2007 aremene = tarmene når man taster litt for fort ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 viktig å få henne til å rape da, hold henne på skuldra og stryk henne på ryggen - men bare stryk oppover - og helt opp til hodet. Ikke stryk opp og ned igjen, bare oppover. I tillegg kan du prøve Minifom som kjøpes reseptfritt på apoteket. Jeg har brukt det på begge mine, og legen sa at det hjelper utelukkende på tarmene og er ikke vanedannende eller noe. Men du bør bruke det hver dag for å få effekt. jeg brukte det på måltider om ettermiddag, kveld og natt. Pass på at du bruker riktig "smokk" i flaskene også, du bør begynne med 1-hull, og senere gå over til 2 og 3 hull. God bedring....!
Bellen^2 Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Hei Sanasol:) Vi slet med det samme problemet med junior. Etter råd fra HS ga vi han Minifom, du får kjøpt det reseptfritt på apoteket, og det hjalp. HS sa at det er tarmene som ikke er ferdig utviklet og at det går over av seg selv etter en stund, og det gjorde det. Vi skulle ut en tur og hadde glemt Minifom'en og oppdaget at det gikk like bra uten. Nå raper han og promper på lik linje med faren sin, hehe:) PS: Leste et sted her at det var noen stoffer i Minifom'en som det var noen som mente ikke var så bra, men HS anbefaler det jo fortsatt.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2007 Takk for svar begge to :-) Mange bra tips, det med å bare stryke oppover er jo logisk, men jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt på det før. Nå prøver jeg det :-) Var på apoteket og kjøpte Minifom i dag (ute alene for første gang siden fødselen, det var sååå deilig ;-) og da fikk jeg også anbefalt fennikel-kapsler, så vi får håpe noe hjelper. Det er fælt å se at hun har så vondt i den lille kroppen sin :-/
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Prøv å kutte ut melkeprodukter fra kosten din. Det hjalp veldig mot kolikken til jenta vår. Hvis du bor sånn til at du kan være med på babymassasjekurs så skal det være veldig bra for mageproblemer. Da kan man lære seg teknikker for å hjelpe dem til å få ut lufta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå