Gå til innhold

Hvorfor sjeldener avføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har begynt å bæsje bare hver tredje-fjerde dag. Det er tydelig at dette plager han for han er mer grinete om dagen enn før. Han er tre måneder gammel og får kun mm. Noen som vet hvorfor det plutselig kan gå flere dager mellom? Har det noe med modning av tarmen å gjørè?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt, alt er normalt når man får morsmelk, da kan det gå opp til tre uker, før han har avføring. Hadde han fått fast føde hadde det vært annerledes. Uff håper det ordner seg for han:)

Skrevet

Jeg fikk høre at tarmen ble bedre utviklet slik at mer næring ble tatt opp. Derfor sjeldnere avføring. Virker jo logisk i grunn. Ville allikevel fulgt med. Skal ikke gå for lenge uten avføring.

Skrevet

Jeg mener å huske at det kun er avfallsstoffer og det kroppen ikke trenger som blir avføring. Morsmelk er så perfekt tilpasset det barnet trenger at barnet stort sett bruker det som er....mengden blir jo bare bedre og bedre tilpasset akkurat ditt barn også, så tror det er logisk at det ikke er noe til overs og ikke blir noe avføring rett og slett...

Mine gikk vanligvis minst en uke, ofte tre mellom hver gang det var avføring og de er helt som de skal på alle måter. Men må innrømme at jeg leste og sjekket en del underveis da jeg begynte å bli litt svett fordi ingenting skjedde*S*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...