enlitenen Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Vi skal ha et catering selskap som skal lage mat, så har jeg skaffet fem "bekjente" til å servere. Er ca 80 gjester... Tror dere det er nok serveringshjelp? Visevert snakket om at det burde være en servitør på ti personer dvs åtte stk, og det syns jeg hørtes litt mye ut, dessuten klarer jeg ikke skaffe flere "hjelpere". Alle skal jo i bryllupet! Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Ville nok hatt flere enn det men..Vi var 6 stk på 60 gjester, og vi hadde myye å gjøre! Gikk i ett altså! Viktig at gjestene ikke må vente på maten, at potetene blir kalde før sausen kommer å sånn:-) Så serverer jo noen vinen, og det må passes på at det er vann og brus på bordet hele tiden, og gjestene får jo 2 omganger med middag. Hvem rydder av bordene da?Etter middag? Ordner med kaffe i dessertpausen?Har ikke noen av de bekjente noen venner som kan hjelpe?
♥Snulder Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Hvis serveringshjelpen ikke er veldig drevne så ville jeg hatt 1 pr 10 gjester.
Vicky 83 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Hei! Jeg har jobbet som servitør, og da var det som regel en servitør på 10 gjester. Dermed synes jeg at du minst bør ha 8 servitører. Vi var jo faktisk drevet i det. Spørs selvfølgelig hvor profft du vil at det skal se ut. Hvis jeg hadde ansvaret for 10 gjester kunne jeg samle inn tallerkenene og bestikket deres på en "tur", og dette ble gjort på en elegant måte.
#Troika# Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Har noen flere spm i forhold til dette: Har dere de samme folkene til å hjelpe til hele dagen? Og hva gir dere for jobben? Penger, (evt hvor mye) eller en oppmerksomhet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå