Gå til innhold

Litt sjalusi igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vel klar over at dette er litt smålig, men allikevel plager det meg såpass mye at jeg vil høre andres kommentarer...

Mannen min har et barn fra, og vi har en sammen. Det som plager meg er at mannen min er kunsner og har han dedikert (dedisert?) et kunstverk til det første barnet sitt når det ble født.

Problemet mitt er at han ikke har gjort det samme med vårt barn... :-(

Jeg får liksom litt vondt inne i meg, og jeg tenker som så at: det er akkurat slike ting som gjør at jeg skulle så inderlig ønske at barnet våres var det første for oss begge!!!

Hjelp... Sikkert helt teit for de som ikke har evnen til å sette seg inn i andres situasjon, men jeg føler nesten avsky mot når han ofte nevner at det kunstverket er det han er mest stolt av. Da er jeg dessverre slik laget at jeg ikke klarer å like akkurat det verket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal si at du syns kunstverket er fantastisk, men om ikke deres barn ikke er verdt å lage et slikt for? Si du hadde blitt kjempeglad for det. Selv om du skulle ønske han gjorde det på eget initiativ. Lykke til :)

Skrevet

Jeg er ikke noen kunstnersjel selv, men har inntrykk av at kunstnere ofte venter på denne spesille inspirasjonen som dukker opp.

Jeg hadde nok likevel spurt mannen min om hvorfor han ikke har malt deres barn, og sagt at det hadde betydd mye for deg om han ville gjøre det. Eller kanskje jeg har missforstått litt her, kanskje har ikke kunstverket i seg selv noe å gjøre med sønnen. Bare at det er dedikert til han? Uansett så tror jeg kommunikasjon er alfa og omega i et parforhold.

Skrevet

Jeg synes han legger opp til at du skal bli sjalu. Hvorfor i all verden drar han det temaet opp? For å gjøre deg usikker?

Når det er sagt, så hyler noen og noen ikke! Tror vel ikke akkurat at det er noe mål for hvor bra man har det seksuelt! Dersom du har det bra med ham seksuelt, så prøv å skyve bort disse tanker. Ellers ødelegger det sekslivet ditt!

Skrevet

Huff da, dette kom under feil innlegg, he he!

Skrevet

Jeg er selv kunstner og selv har jeg malt slikt maleri av barna, altså 2 av 3 barn. Jeg har ennå ikke hatt kapasitet eller inspirasjon nok til å begynne. Men det skal komme i boks en dag.

Ingenting er værre en å føle sjalusi og når det gjelder barnet ditt er følelsen ennå sterke siden barna våre er noe av det mest verdifulle vi har.

Hva med å ønske seg et slikt maleri.

Hmmm vanskelig for jeg vet selv hvor treg jeg kan være med å bli ferdig eller begynne på noe som andre ønsker, for når man står foran et lerret så er det ikke alltid følelsen for å male akkurat et spesielt der. Noen ganger er hensikten å male en ting men ender faktisk som noe helt annet.

Men setninger som "å som jeg gleder meg til å få et slikt flott maleri av vårt barn"

"tenk så glad barnet vårt vil bli når du har fått malt et slikt til vårt barn"

Mange ord man kan bruke uten å virke krass eller vrang.

Håper uansett ting blir bedre og mann din en gang får malt et slikt maleri. Lykke til, vet ikke om dette var så mye til hjelp men.

Skrevet

Bare til opplysning, det var ikke et maleri av barnet. Et abstrakt bilde som er dedikert TIL barnet.

Takker så mye for svarene, og jeg er kjempeglad for ikke å bli sett ned på fordi jeg er sjalu på dette!!

Skal vurdere å nevne det til faren... men han blir nok ikke så happy...

Skrevet

Jeg hadde også syntes dette var veldig trist og hadde reagert på det. Det blir jo ikke det samme om du må BE han gjøre det... man kan ikke be noen om å bry seg. Sånn skal komme spontant og faren burde tatt det som en selvfølge at han skulle lage til deres barn og... syntes jeg da.

Jeg hadde en situasjon litt i samme gate. Samboeren har 2 barn fra tidligere, vi har en felles. Ett av barna hans hadde bursdag, og da hadde han kjøpt en liten ting til det andre barnet sitt også for at han ikke skulle føle seg utenfor. Og da spurte jeg hva med vårt barn da? Selv om hun er baby og ikke skjønner noe av gaver så må han jo kjøpe en liten ting til henne og når han kjøper til de to andre... syntes jeg da... de var jo der og så at de to fikk og ikke babyen, de må jo lære seg til at de tre er likestilt for han, og da syntes jeg det der var tankeløst av han å kjøpe noe til 2 av 3 barn, og jeg ble lei meg for det. At han ikke tenkte på henne også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...