Gjest Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Idag ble jeg veldig paff. Må ærlig innrømme at jeg ikke leser så nøye på grøtpakkene, gutten min er jo tross alt snart 11 mndr og har fått grøt i et halvt år cirka. Så det eneste jeg registrer er hva grøten heter. Gubben hadde kjøpt grøten som heter Kornblanding eple og banan. Ved en tilfeldighet leste jeg på pakka og så at den skulle blandes med MM/MME. Jeg trodde ærlig talt ikke man fikk kjøpt grøt til så store barn som skulle blandes med melk, trodde det gjaldt kun disse første grøtene babyene får , fra 4-6 mndr alder. Kun meg som ikke har vært oppmerksom på dette?
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Takk gud for at det faktisk finnes grøt uten melk! Snuppa mi har melkeallergi, og uten Kornblanding med eple og banan, så haddde datteren min måttet spist den rådyre Sinlac-grøten! :-) I følge legen min så er det helt greit å la barnet spise grøt kun laget på vann, så lenge det blir ammet iallefall. Så jeg skjønner ikke helt hva du er så paff for???
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Nei, jeg trodde bare at grøt som skulle blandes med melk kun fantes for de begynner- grøtene. HAr aldri lagt merke til dette før når min eldste datter spiste grøt. Ble paff fordi jeg ikke har bruk for en grøt som skal blandes med melk, ikke har jeg sjans til å pumpe meg og ikke gidder jeg å kjøpe mme for å få lagd denne grøten. Så innlegget var bare for å gjøre andre oppmerksom på dette, men det er kanskje bare meg som ikke har vært oppmerksom på dette. Godt det finnes alternativer til alle for all del!!
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Virket kanskje litt hissig i forrige innlegg, ikke meningen det altså. Så lenge du ammer, og barnet ditt ikke er undervektig, så er det ikke krise å servere grøt uten melk. Men så lenge hun tross alt tåler melk, så er det jo ingen vits i å kjøpe den uten :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå