Gå til innhold

Hun snur seg og sover på magen om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er litt ekstra bekymret, men våkner om natten og da ligger jenta vår 7 mnd på magen og sover. Jeg blir redd for henne da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meiner å ha lest eller blitt fortalt at når babyene selv klarer å snu seg over så er det ingen fare forbundet med magesoving. De er "store" nok til å ha kontroll over åndedrettet og hodets stilling.

Tror nok du kan slappe heilt av:)

Skrevet

har latt min gutt snu seg i senga helt siden han klarte det selv. Stresser ikke med det. Nytter ikke å stå opp hundre ganger om natten for å prøve å snu disse krabatene.

Skrevet

min gjør det samme, 6 måneder. Men snur seg på magen før han sovner, og ikke i søvne.

Jeg snur ham!

Det er ikke riktig at det ikke er noen risiko ved mageleie når de kan snu seg selv!

Ja, det "går sikkert bra"- men jeg anbefaler å snu!

Det finnes jo også soveposer med sele.

Skrevet

ANBEALER IKKE BABYSAFE!!!!!

Fant Lukas halveis snudd inni den og den var da stram rundt armer og hals!!

Skrevet

skal du fortsette med det til han blir 18 år da eller?

Skrevet

Klarer hun å snu seg fra mage til rygg og omvendt er det ikke noe problem:)

Skrevet

Hvor har du kjøpt din?? Gutten min klarer også å snu seg i den vi har kjøpt på babyshop, var å klaga på den men hun i butikken mente på at det klarer han ikke gjøre! Ble så sinna, for JO det gjør han! Hun hadde hørt om det før!!

Skrevet

kjøpt på nor style, fra babydan

Skrevet

Sålenge hun kan snu seg fram og tilbake selv så er det ikke noe problem sa HS og legen vi bruker - jenta vår har ligget konsekvent på magen siden hun var 4 mndr.

Skrevet

Min niese døde 9 mnd. gammel. Hadde snudd seg fra rygg til mage i løpet av natten. SIDS (krybbedød). Riktig at sjansen minsker når de kan snu seg selv, men at den ikke er til stede er veldig feil!!!

Blir så oppgitt av at så mange tror det!

(les mer på www.sids.no)

Krybbedødrisiko er der de to første årene i hovedsak, så jeg kommer til å la mitt barn ligge på ryggen frem til dette.

Som Brava sier; det går sikkert bra! Men hvorfor ta sjansen?

Jeg har smertelig erfart at det kan være verd det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...