Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Jeg er bare så fryktelig sliten for tiden at jeg må spørre om det er flere som har det sånn. Er "bare" 20 uker, og over alt hvor jeg leser om denne tiden så skal det være "den beste" hvor man strutter av lykke og overskudd. Lykke, ja, men overskudd??? Jeg er veldig fornøyd med tilværelsen, har det bra i forholdet til pappa'n og vi bare gleder oss. Jeg har 2 barn fra før som jeg av ulike årsaker har mye alene, og hverdagen kan bli ganske tøff til tider. Lite tid til meg selv. Har ikke så veldig mange å spørre om avlastning heller. Pappa'n til nurket og jeg har ikke flyttet sammen enda, også det av ulike praktiske årsaker. Men det kommer. Jeg er delvis sykmeldt pga bekkenløsning, og har noen dager for meg selv innimellom mens de kommende storesøsknene er opptatt med sitt på dagtid. Men likevel er jeg helt utslitt fysisk, det kjennes ut som kroppen har løpt maraton av og til! Ble mye klaging dette, men jeg er litt fortvilet nå og trenger noen oppmuntrende ord. Kjenner meg bare på felgen og vil helst bare sove og hvile hele tiden. Hjeeeelp! Dette skulle jo være en god periode?
minime<3 in belly Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Jeg føler med deg. Jeg føler meg ikke sånn sliten selv fordi jeg har ikke egne barn ennå, og datteren til samboeren min har vi annhver uke og hun er ikke veldig slitsom heller, hun er veldig grei å ha med å gjøre.... Men jeg tror at hvis jeg hadde vært alene med 2 barn og gått med nr 3 i magen så tror jeg at jeg hadde vært SLITEN!!! Jeg kjenner jo at jeg har ikke den samme energien til å holde på med ting hjemme her etter arbeid. Husvask og klesvask kommer ofte i 3 rekke... ikke så prioritert... Jeg hadde snakket med legen min om hvordan du føler det... Han\hun har sikkert forståelse for deg. Man skal tross alt ha energi til de 2 barna man har fra før også...
*Milla74* Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 Hei! Kjenner meg godt igjen! Jeg har vært helt utslitt jeg og (er i uke 26 nå) fram til ca 3 uker siden. Da begynte det å snu. For meg var det avgjørende at jeg plutselig fikk sove godt om natta igjen. Har slitt mye med kvalme, og måtte opp på do 6-7 ganger i løpet av natta og sleit med å få sovnet igjen. Hvordan er det med deg, sover du godt? Jeg ville også ha tatt en sjekk hos legen, det kan jo være at du har lav blod prosent eller noe. Har selv en gutt på 2 år, som er aktiv og krever sitt. Hadde dårlig samvittighet hele tiden for at jeg ikke var så tålmodig som jeg bør være, og det sliter det og... Håper du kan få til litt mer avlastning med de andre to, det er viktig at du ikke kjører deg helt på felgen! Kan jo altids slenge på at det er lurt å ut å gå litt, for å få frik luft og mosjon, men vet selv hvor vanskelig det er å få til når man er utslitt.. Så håper jeg at det snur snart for deg og.
Fire småtroll Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg venter også nr tre, og er 50% sykemeldt, men likevel er jeg fullstendig utslitt.. Har ikke overskudd til noenting, føler meg usosial, sippete, og lei. Bjeffer til ungene, er blå under øynene og sliter med hodepine og søvnløshet. Er helt svimmel og skjelven til tider. Legen har tilbudt meg 100% sykemelding, men jeg holder litt igjen for jeg er redd jeg skal bli litt deppa og utafor av å gå hjemme alene såpass lenge også (termin 10.mai). Men jeg har nok ikke mye valg snart, håper energi og overskudd skal komme tilbake hvis jeg slipper stresset og ansvaret på jobb. Skal til legen om to uker, etter det blir det nok sykemelding tenker jeg. En rusletur alene i frisk luft og en formiddagslur på sofaen før ungene kommer hjem om ettermiddagen gjør tingene fohåpentligvis bedre. Lykke til til deg også!
måne73 Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Hei Sliter også med det samme, er veldig sliten og bare i uke 22. Vi venter nr 2 og har en aktiv to-åring hjemme. Pappa'en er veldig flink med å gjøre det meste med ham, men sliter i ukedagene med levering og å komme meg på jobb. Når jeg kommer hjem på ettermiddagen er jeg helt skutt. Har i tillegg ligget to uker med influensa og kom meg på jobb første gang i forrige uke. Dette var vel ikke så mye oppmuntrende ord. Skal en tur til legen i dag med sønnen vår og tenkte å høre med ham hvordan muligheten var for en % sykemelding for en periode for å hente meg inn igjen. Vet det er slitsomt å gå gravid men en skal jo liksom klare å fungere også. Håper du og får hjelp og at den gode perioden kommer snart til oss alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå